گوناگون

کشته شدن یک خبرنگار دیگر روس در اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار کانال اول تلویزیون روسیه بر اثر اصابت گلوله در دونتسک واقع در شرق اوکراین کشته شد. شبکه تلویزیونی راشا تودی با مخابره این خبر اعلام کرد این خبرنگار-فیلمبردار از سوی نظامیان ارتش اوکراین مورد هدف قرار گرفته است.

بر این اساس “آناتولی کلیان” 68 ساله به دلیل خونریزی و جراحت شدید از ناحیه شکم جان باخته است. وی به همراه شمار دیگری از خبرنگاران با اتوبوس حامل غیرنظامیان در حال عزیمت به سمت دونتسک بود. به گفته شاهدان عینی نظامیان دولتی اوکراین به محض ورود این اتوبوس به منطقه تحت کنترل خود اقدام به تیراندازی به سوی آن کرده اند.

در پی این حمله که به مجروح شدن خبرنگار روس انجامیده، راننده اتوبوس مسیر خود را تغییر داده است. به گفته یک شاهد عینی کلیان تا آخرین لحظات زندگی خود در حال فعالیت و تهیه فیلم بوده است. خبرنگار روس پس از وخامت حالش و در حالی که سرنشینان اتوبوس تلاش می کردند وی را با یک خودروی دیگر به بیمارستان منتقل کنند، جان باخته است.

دو هفته پیش نیز دو خبرنگار روسیه در درگیری های بین ارتش و جدایی طلبان اوکراین کشته شدند. این دو خبرنگار که در جریان گلوله باران لوگانسک در شرق این کشور به شدت زخمی شده بودند بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا