گوناگون

مبلغان ديني سفيران پيشگيري از جرم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علي دولتي ظهر دوشنبه در همايش مبلغان ديني اظهار داشت: توجه به آموزه هاي ديني تاثير گذارترين موضوع در پيشگيري از وقوع جرايم در جامعه به شمار مي آيد.

وي با اشاره به نقش مبلغان ديني در اين زمينه گفت: مردم استان ايلام داراي ريشه هاي تاريخي انقلابي و دينداري عميق هستند که بايد با نياز سنجي و پرورش افکار صحيح اسلامي اين ريشه ها را غنا بخشيد.

فرمانده انتظامي استان ايلام اعتماد مردم به قشر روحاني را بسيار بالا عنوان کرد و گفت: اين ظرفيت خوبي است که بتوان از آن در جهت حذف باورهاي غلط در بين مردم و تحقق امنيت اجتماعي پايدار استفاده بهينه کرد.

اين مقام مسئول در ادامه از شبيخون فرهنگي دشمن، بد پوششي، ماهواره و اينترنت به عنوان دغدغه هاي پليس نام برد و گفت: مقابله و مبارزه ريشه دار با اين مسائل آسيب زا با محور قرار دادن فعاليت هاي فرهنگي امکان پذير خواهد بود.

وي امواج ماهواره اي را مبلغان ضد فرهنگي غرب نام برد و اظهار داشت: احياء فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه راهبردي ترين اقدام در مقابله با هجمه هاي فرهنگي دشمنان است و نقش مبلغان ديني در اين ميان بسيار حساس و تاثير گذار خواهد بود.

سردار دولتي در ادامه به موضوع وقوع سرقت در استان اشاره کرد و گفت: بيشتر سرقت هاي اتفاق افتاده در سطح استان سرقت هاي خرد است که عاملان اکثر آن ها از بين معتادان و افراد ولگرد بوده و سهل انگاري مالباختگان مهمترين علت وقوع اين جرم در سطح استان است.

وي با تاکيد بر حساسيت ويژه پليس براي کوچکترين وقوع جرم در استان خاطر نشان کرد: پليس با اشرافيت کامل اطلاعاتي در حوزه ماموريتي بيشترين کشفيات را در حوزه سرقت در کارنامه خود دارد.

فرمانده انتظامي استان ايلام در پايان، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبي براي خود سازي و خودکنترلي در جامعه خواند و گفت: در اين ماه بسياري از جرايم کنترل و کاهش مي يابد که اين موضوع بيان کننده تاثير معنويات در خودکنترلي اجتماعي است.

وي از روحانيون و مبلغان ديني اعزامي به استان ايلام خواست که در طول ماه مبارک رمضان موضوع پيشگيري از جرم و آسيب هاي اجتماعي را با نگاهي عالمانه ديني براي اقشار مختلف مردم تشريح و تبيين کنند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا