گوناگون

کم توجهی نسبت به مدیریت پسماندها، خطری برای سلامت مردم بروجرد است

81227011 5805308

ˈامیر ساکتˈ روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه محل دفن زباله های شهرستان از لحاظ زیست محیطی مشکلاتی برای مردممنطقه دارد افزود: شهرداری بروجرد باید هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل مالکیت محل جمع آوری زباله ها و اعمال برنامه مدیریتی برای ساماندهی این محل اقدام کند.

وی اضافه کرد: دود ناشی از سوزاندن زباله ها و همچنین نفوذ شیرابه زباله ها به سفره زیر زمینی سلامت شهروندان و سلامت محیط زیست را به خطر می اندازد.

ساکت روند جمع آوری و دفن پسماندهای بیمارستانی در بروجرد را نامناسب دانست و افزود: کار حمل پسماندهای بیمارستانی و عفونی برخی مراکز درمانی در بروجرد، مدت زمان زیادی طول می کشد و در برخی موارد این پسماندها توسط افراد زباله گرد و یا جانوران موذی در محیط پراکنده و موجب بروز مشکلاتی در زمینه حفظ و تامین سلامت عمومی می شوند.

وی استفاده از نیروهای محلی در مدیریت محل دفن زباله های شهری و کنترل ورودی و خروجی محل دفن را عاملی برای جلوگیری از ورود افراد سودجو و عدم سوزاندن زباله ها دانست.

وی با اشاره به تولید روزانه 150 الی 180 تن زباله در شهر بروجرد افزود: شهرداری باید هر چه سریعتر طرح تفکیک زباله از مبدا را انجام دهد تا حجم زباله ها و هزینه ها کاهش یابد که اجرای این طرح نیز نیازمند مشارکت مردم، آموزش و فراهم کردن زیر ساختها می باشد.

7189/542

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا