گوناگون

گذری بر زندگی نامه شهید فریدون قلیچ خانی از ساوه

81198088 5755566

ˈکیما سیاهپورˈ مادر شهید فریدون قلیچ خانی یکی از این خانواده هاست که با 76 سال سن با وجود از دست دادن بینایی همچنان دلی روشن در راه ولایت و رهبری دارد.

مادر شهید در باره فرزندش می گوید : فریدون سال 1336 در خرمشهر به دنیا آمد و با آغاز جنگ تحمیلی به روستای جوشقان شهرستان ساوه مهاجرت کردیم.

وی اظهار کرد : فریدون نخستین شهید این روستا در جنگ تحمیلی بود که شهادت او الگویی برای ده ها جوان دیگر جوشقان شد تا برای دفاع از میهن اسلامی در جبهه ها حاضر شوند.

وی افزود: پسرم وصیت کرد که پس از شهادت ، او را در گلزار روستای جوشقان ساوه به خاک بسپارید.

سیاهپور بیان کرد: این شهید از همان کودکی همواره عشق به خداوند، عاشورا و ذکر مصیبت امام حسین(ع) و پیروی از امام خمینی(ره) را داشت.

وی گفت: ایمان راسخ و عشق به خدا، یاد و نام شهدا را ماندگار کرده و عشقی که در قلب مردم ایران نسبت به شهدا شعله ور شده است، ماندگاری یاد و نام شهدا را روز به روز بیشتر می کند.

وی ادامه داد: پسرم دارای اخلاقی نیکو و خوشرو بود و هر زمان که به مرخصی می آمد، با وجود داشتن وقت کم جویای احوال فامیل و دوستان می شد.

سیاهپور اظهار کرد: شوذب قلیچ خانی (پدر شهید فریدون قلیچ خانی) درد کشیده از جور طاغوت ستمگر و از خدمتگزاران انقلاب اسلامی بود.

این مادر شهید ادامه داد: پیام اطاعت از ولایت به عنوان پیام ماندگار شهداست و اگر رشادت های شهدا نبود امروز امنیت و آرامش در جامعه حاکم نبود.

وی گفت: فریدون سال 1359 بر اثر اصابت گلوله تیربار گشتی هوایی دشمن در دفاع از خرمشهر به شهادت رسید.

به گفته وی، تامل در وصیت نامه این شهید سندی گویایی برای شناخت بیشتر تمامی شهداست.

** بخشی از وصیت نامه سردار جهاد شهید فریدون قلیچ خانی:

شهادت بالاترین اجر الهی برای انسانی است که در راه خدا مبارزه می کند. مادر جان، بعد از مرگ جسدم را در لباس رزمم بپیچید و در زادگاه پدرم در روستای جوشقان ساوه به دل خاک بسپارید و بعد از مرگ برای من گریه راه نیاندازید تا روحم در دنیای دیگر شاد باشد.

جوشقان از روستاهای بخش نوبران شهرستان ساوه است و زادگاه پدران، مادران، همسران و بستگان 42 شهید گرانقدر است.ک/4

7338/686

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا