گوناگون

گروه های کوهنوردی مجوز دریافت کنند/ فعالیت 15 هزار کوهنورد حرفه ای در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار مهر،  حسین امانی یکشنبه عصر در نشست خبری هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی  در محل اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: به دلیل عدم حمایت حداقلی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان در زمینه ورزش‌های همگانی که عمدتاً بصورت راهپیمایی خانوادگی برگزار می‌شود به نسبت انتظار مردم توفیق نداشته‌ایم.

رئیس هیئت کوهنوردی خراسان رضوی ادامه داد: راهپیمائی‌های محدود به دفعات برگزار شده است اما راهپیمائی‌های گسترده کمتر داشته ایم.

گروه های کوهنوردی مجوز بگیرند

امانی با بیان اینکه در استان به جز دو شهرستان تمام شهرستان‌ها هیئت کوهنوردی دارند، اظهار کرد:  تشکل‌هایی که قصد برگزاری فعالیت دارند باید تحت عنوان گروه کوهنوردی یا باشگاه کوهنوردی مجوز دریافت کنند.

وی ادامه داد: در صورت عدم دریافت مجوز به دلیل تهدیدات زیاد در این رشته ورزشی با بروز هرگونه اتفاقی اداره کل ورزش وجوانان استان کوچک ‌ترین حمایتی از این برنامه‌ها نخواهد کرد و برای مسئولان برگزاری برنامه مشکل ایجاد خواهد شد.

رئیس هیئت کوهنوردی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به کوهنوردی به شکل حرفه ای ابراز کرد: حدود دو تا پنج سال طول می‌کشد تا ورزشکاری بتواند به آمادگی لازم برای صعود پنج هزار متری یا هشت هزار متری برسند.

امانی گفت: در طی این مدت تمام هزینه‌های لازم برای رسیدن به نقطه آمادگی را خود ورزشکار پرداخت می‌کند و متأسفانه حمایت چندانی از ورزشکاران این رشته نمی‌شود.

ورزش کوهنوردی به چشم فرزند ناتنی نگریسته می‌شود

وی با بیان اینکه از ورزش کوهنوردی حمایت نمی شود افزود: در فضای ورزشی کشور به کوهنوردی به چشم فرزند ناتنی نگاه می‌شود و توجه مسئولان ورزش حتی به باشگاه‌های برخی ورزش‌ها بیش از کوهنوردی است.

امانی ابراز کرد: در خراسان رضوی حدود 15 هزار ورزشکار حرفه‌ای در رشته کوهنوردی داریم و شهرستان‌های تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، طرقبه و شاندیز، سبزوار، مشهد و درگز بیش‌ترین فعالیت را ثبت کرده‌اند.

وی با اشاره به حمایت هیئت کوهنوردی استان از آموزش این ورزش گفت:  به تمامی گروه های کوهنوردی استان وعده دادیم که تا 50 درصد هزینه‌های مربوط به آموزش را هیئت کوهنوردی استان متقبل می‌شود.

خروج ورزشکار با مجوز شورای برون ‌مرزی وزارت ورزش انجام می شود

امانی در بخش دیگری از عنوان کرد:  خروج ورزشکار از کشور در هر قالبی که باشد باید با مجوز شورای برون ‌مرزی وزارت ورزش و جوانان انجام می شود.

وی ادامه داد: روند دریافت مجوز برای صعود به یک قله پنج هزار متری باید از حداقل شش ماه پیش از اعزام، با ارسال مدارک اولیه و برنامه صعود به فدراسیون کوهنوردی آغاز و پس از بررسی فدراسیون به شورای برون ‌مرزی وزارت ورزش فرستاده ‌شود.

امانی تصریح کرد: علاوه بر صدور مجوز از جانب شورای برون ‌مرزی وزارت ورزش، هماهنگی‌های لازم با نهاد‌های امنیتی و دیپلماتیک کشور نیز از ضروریات خروج ورزشکار از کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا