گوناگون

گزارش عملکرد قضایی با تحلیل نقطه ای در استان سمنان تدوین شد

به گزارش خبرنگار مهر، محبوبه صابر عصر چهارشنبه در نشستی با مسئولان استان سمنان در محل دادگستری استان ضمن بیان اینکه گزارش تحلیلی عملکرد قضایی که پیش از این به صورت کشوری و با مقایسه استان های سراسر کشور توسط مرکز صورت می گرفت اظهار داشت: با همت کارشناس آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری به صورت استانی و با مقایسه نقطه ای شعب همسان در کلیه حوزه های قضایی سطح استان انجام شده است.

وی بررسی و رصد میزان تحقق اهداف برنامه عملیاتی استان و همچنین اطلاع دقیق شعب استان از جایگاه و میزان فعالیت قضایی خود در میان دیگر شعب همسان را از جمله فواید تدوین این گزارش عملکرد عنوان کرد.

کارشناس آمار دادگستری کل استان سمنان نیز ضمن تشریح خصوصیات این گزارش، امکان تعیین و هدف گذاری سیاست های بومی و محلی در هر منطقه از استان، برای اجرای برنامه های پیشگیری از وقوع جرم و آموزش های عمومی حقوقی را از جمله مشخصات این گزارش بیان کرد.

فاطمه سیف علیان گفت: در این گزارش ده اتهام و خواسته اول در هر حوزه قضایی تعیین و اعلام شده است.

وی تصریح کرد: گزارش عملکرد شعب، تعیین نرخ رسیدگی در هر حوزه قضایی به تفکیک شعب و مقایسه میزان ورودی و مانده به شعب، نسبت ورودی پرونده های هر حوزه با جمعیت، میانگین زمان رسیدگی پرونده، بررسی آماری علل تجدید اوقات، محکومیت های کیفری و حقوقی و نیز تحلیل میزان بازداشتی در پرونده های قضایی و علل آن از جمله موارد مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته در این گزارش جامع  آمار قضایی است.

کارشناس آمار دادگستری کل استان سمنان در خاتمه افزود: ارائه این گزارش به صورت فصلی در سطح استان تا پایان سالجاری و در راستای خود ارزیابی سطوح مختلف دستگاه قضایی و بهبود عملکرد شعب استمرار خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا