گوناگون

گلستان 27 مهر اولین میزبان کاروان "سفرنامه سلامت" است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی اکبری شامگاه دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان افزود: کاروان سفرنامه سلامت و امید در چهار شهرستان استان به مدت چهار روز اجرا می شود که برنامه های متنوع آن از رسانه ملی در شبکه های یک، سه، خبر و شما به صورت زنده و تدوین شده پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: سفرنامه سلامت و امید جمعیت هلال احمر گلستان 27 مهرماه در شهرستان بندرگز، 28 درشهرستان گمیشان، 29 در شهرستان گرگان و 30 مهر در شهرستان گنبد اجرا خواهد شد.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان، با اجرای این طرح جمعیت هلال احمر گلستان خود را موظف می داند تا مسیر سرآمدی را در این بخش طی کند.

وی با اعلام این نکته که سرآمد بودن برای این دستگاه استانی یکی از اولیت ها در دستور کاری است، افزود: جمعیت هلال احمر استان در بخش های مختلف با کسب رتبه برتر دانشگاه علمی و کاربردی، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و روابط عمومی برتر سرآمد بوده که اجرای این طرح در استان گویای پیشتاز بودن گلستان در هر بخشی است.

این مسئول استانی هدف از اجرای این برنامه را اشاعه و توسعه فرهنگ داوطلبی، ترویج فعالیت های مناسب برای ارائه خدمات سلامت به نیازمندان و شناسایی بیماریها با رویکرد پیشگیری به ویژه سرطان های شایع زنان اعلام کرد.

اکبری با اشاره به این نکته که سفرنامه سلامت و امید در قالب 48 برنامه در 12 استان اجرا خواهد شد، افزود: جمعیت هلال احمر کشور به عنوان برنامه معین و کمک کننده دولت در حوزه سلامت و در راستای طرح تحول نظام سلامت با هدف ساماندهی، جلب مشارکت های خیرین و رفع مشکلات حوزه سلامت این برنامه را اجرا می کند که اولین آن در گلستان و آخرین در خورستان خواهد بود.

این مسئول گلستانی با بیان این نکته که در برنامه کاروان سلامت و امید حضور و مشارکت مردم را خواهیم داشت، افزود: اجرای  این طرح اثرات مثبت کمک به هم نوع، در قالب سلامت در جامعه را به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه در این برنامه یک سری اصول مانند حضور مردم و ارائه خدمات رسانی سلامت که در  تجمع مردمی  یکسان است، اذعان کرد: اعزام کاروان های سلامت، ارائه خدمت سلامت به سالمندان در قالب طرح نیابت، مواردی مانند بحث خود امدادی و آموزش های پیشگیرانه از بعضی بیماری ها در استان های مختلف به تناسب با نیاز استانها متفاوت خواهد بود.

وی به ارائه خدمات سلامت به سالمندان در قالب طرح نیابت اشاره کرد و گفت: در گلستان  با توجه به اطلاعات واصله به دلیل اینکه بیمار های گوارشی زیاد است ارائه خدمات بیمار های گوارشی را خواهیم داشت.

دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات را در بخش سلامت رفع کند

مجتبی اکبری به مشارکت اجتماعی در مساله سلامت تاکید کرد و افزود: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات را در بخش سلامت رفع کند به همین دلیل حضور فعال مردم در بخش های مختلف سلامت نیاز است تا مشکلات حوزه سلامت تاحدود مرتفع شود.

وی با تاکید بر این نکته که جمعیت هلال احمر گلستان در دو بخش اجتماعی و اقتصادی در حوزه سلامت به کار خود می پردازد، تصریح کرد: شناسایی خیرین علاقمند به رفع مشکل بیماران در بخش سلامت و آگاه سازی و تشویق مردم برای مشارکت در کاروان سلامت از جمله اقداماتی است که این دستگاه استانی می تواند انجام دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان از اجرای طرح نیابت در شهرستانهای تعیین شده، اجرای فراخوان عضویت عمومی( ورزشکاران، هنرمندان، پزشکان و اصناف) انجام ویزیت رایگان و برپایی چادر های سلامت در کاروان سفرنامه سلامت و امید خبر داد.

اکبری، گلستان را به جهت مشارکت مردمی و خیرین در حوزه های مختلف بسیار مستعد و دارای ظرفیت و پتانسیل بالا دانست و اعلام کرد: به محض یک فراخوان مختصر چندین خیر اعلام آمادگی برای مشارکت در حوزه سلامت به جهت رفع مشکلات بیماران و احداث مراکز بهداشتی و درمانی را کرده اند.

بعد از تهران، گلستان دومین رتبه در حوزه جذب اعتبارات عمرانی دارد

وی جمعیت هلال احمر استان را در بخش جذب اعتبارات عمرانی نیز موفق دانست و گفت: بعد از استان تهران، گلستان دومین رتبه را سال گذشته در حوزه جذب اعتبارات عمرانی به خود اختصاص داده است.

این مسئول گلستانی از افتتاح پروژه امدادی توانبخشی جمعیت هلال احمرگلستان در سال 94 خبر داد و یادآور شد: اعتبار این پروژه 30 میلیارد تومان است که تاکنون 10 میلیارد تومان آن تامین شده است.

اکبری مساحت ساختمان امدادی توانبخشی را 13هزار متر دانست و خاطر نشان کرد: کارخانه سرنگ سازی دومین پروژه حائز اهمیت جمعیت هلال احمر است که آن هم در سال 94 به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان ضمن یادآوری این نکته که از سال 89 تاکنون 22 پروژه این دستگاه در دستور کار خود قرار داده، افزود: در سال جاری 9پروژه آغاز به کار کردند که بخش اعظمی از آنها تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

این مسئول گلستانی مجتمع امدادو نجات درازنو، توسکستان، اولنگ، مجتمع درمانی توانبخشی مینودشت وآزادشهر را از جمله پروژه های هلال احمر گلستان دانست و خاطر نشان کرد: ساختمان امدادی توانبخشی شهرستان بندرگزو استخر مینودشت سایر پروژه های جمعیت هلال احمر استان هستند.

به گفته اکبری، بودجه جمعیت هلال احمر در سال 89 سه میلیاردو چهارصد میلیون تومان بوده که این مبلغ در سال جاری به 16 میلیارد رسیده است؛ به عبارتی اعتبارات استان در این چهار سال 16 برابر رشد داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا