گوناگون

یک اقتصاددان : پرداخت یارانه نقدی رویکردی اسلامی

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «ابراهیم رزاقی» عصر یکشنبه در نشست هفتگی انصار حزب الله درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: هدفمندی یارانه ها یک کلاه است و در اصل، مردم نیازمند شغل و توجه به اشتغالزایی هستند.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی روشی اسلامی- ایرانی نیست؛ این پرسش را مطرخ کرد که آیا مردم صدقه بگیر هستند؟

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اینکه برای پرداخت یارانه نقدی از بانک مرکزی قرض گرفته شود ضرردهی به خود مردم است و به جای پرداخت یارانه نقدی باید توجه به تولید، اشتغالزایی و افزایش کالاهای داخلی لحاظ گردد.

رزاقی در ادامه یکی از راه های پیشرفت اقتصاد و فرهنگ را داشتن مدیریت جهادی عنوان کرد و گفت: باید در زمینه اقتصاد به رویکرد درونزا و مقاومتی بودن توجه شود و این عملکرد باید تبیین گردد تا به اشتباه اقتصاد ریاضتی معنا نشود.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اقتصادمقاومتی و پیشرفت در این زمینه ها نیازمند مدیران جهادی هستیم و داشتن روحیه مقاومتی اثربخش و تاثیرگذار خواهد بود

این کارشناس مسائل اقتصادی با انتقاد از رویکرد بانک ها در عرصه اقتصادی گفت: متاسفانه مردم 500 هزار میلیارد تومان در بانک ها گذاشته اند که این عملکرد باعث گسترش محتکران و رانت خواران خواهد شد.

رزاقی خاطرنشان کرد: باید سرمایه ها در عرصه تولید و اشتغالزایی به کار گرفته شود تا شاهد رونق بازار اقتصادی باشیم.

رزاقی درباره موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در این موضوع، بحث حیثیت نظام مطرح است و نباید یک فرد فاسد اقتصادی به گونه ای الگو شود بلکه باید قاضی با شدت عمل برخورد کند.

وی ضمن انتقاد از قوه قضاییه در این خصوص ادامه داد: باید در زمینه مبارزه با مفسدان اقتصادی رویکرد بازدارنده پیش گرفته شود.

این استاد دانشگاه درباره راه های شکل گیری مدیریت جهادی و عزم اقتصادی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشبرد اهداف کلان کشور نیازمند افراد سختکوش، مقاوم، انتقادپذیر، عدالتخواه و عالم هستیم.

رزاقی خاطر نشان کرد: باید روحیه مقاومت در برابر زشتی هایی همچون احتکار و رانت خواری شکل بگیرد و همه اعم از مردم و مسوولان باید در این زمینه اهتمام داشته باشند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر به مبارزه فرهنگی و اقتصادی مشغول هستیم گفت: راه پیشرفت کشور مشارکت، عزم ملی، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی متناسب با قانون اساسی است.

وی تصریح کرد: مردم باید برای پیشرفت کشور مشارکت آگاهانه ای در کنار مسوولان داشته باشند تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی یکی دیگر از راه های پیشرفت کشور را توجه به اقتصاد درونزا و تولید ملی دانست.

رزاقی همچنین درباره عملکرد مدیران اقتصادی نیز اظهار داشت: در دولت عدالت ، فردی با 160 میلیارد تومان سرمایه وجود داشت که دو بار وزیر ایران شد و باید به این موضوع توجه کرد که آیا امثال این فرد می توانند به فکر حل مشکلات مردم باشند؟

سیام(3)**7261**م.ب**1449

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا