گوناگون

یک مسوول :استقبال کشاورزان خراسان رضوی برای تحویل گندم به دولت چشمگیر است

81216814 5788045

به گزارش ایرنا ،محمد صبور بیلندی روز پنجشنبه در جریان بازدید از روند خرید گندم از کشاورزان گناباد، افزود :از ابتدای فصل برداشت در سطح استان بیش از 75 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید و سیلوها شده است.

وی گفت :به دلیل اعلام به موقع نرخ تضمینی خرید گندم و افزایش تعداد مراکز خرید در سطح استان، امسال کشاورزان نسبت به سه سال قبل رغبت بیشتری به فروش گندم خود به دولت دارند.

وی افزود : در سطح استان 150 مرکز خرید کار خرید گندم مازاد کشاورزان را بر عهده دارند و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت (اوایل مرداد) علیرغم شرایط سرمازدگی ، خشکسالی شدید و کاهش عملکرد در واحد سطح بیش از 480هزار تن گندم توسط کشاورزان استان برداشت گردد.

صبور گفت :پیش بینی می شود از این مقدار بیش از 300هزار تن تحویل سیلوها شود.

وی بیان کرد: کشاورزان برای دریافت وجه گندم تحویلی نگرانی نداشته باشند زیرا تمام همت دست اندرکاران، تامین به موقع وجه گندم می باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان افزود: با توجه به مشوقهای در نظر گرفته شده ،کشاورزان به محض تحویل گندم، برای دریافت حواله 50 کیلو گرم کود ازته و 25 کیلو گرم کود فسفات به ازای تحویل هر تن گندم به مراکز جهاد کشاورزی شهرستانها مراجعه نمایند.

وی در مورد تولید گندم در گناباد گفت: 1300هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم می باشد که به دلیل خسارت 40 درصدی سرمازدگی و توفان حدود 800 هکتار قابل برداشت است .

وی پیش بینی کرد که از این سطح حدود 1600تن گندم برداشت شود.

514/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا