گوناگون

یک مسوول:300 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی به شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تزریق می شود

81152565 5674830

ˈمحمد طاهریˈ روز دوشنبه در جلسه شورای اداری رشتخوار بدون اشاره به اعتبارات امسال شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود : مبلغ مذکور مورد تصویب قرار گرفته است.

وی با اشاره به آثار و تبعات خشکسالی 16 ساله در خراسان رضوی گفت:در سال جاری در 26 شهر این استان با کمبود آب شرب مواجه می باشیم که شدت کمبود آب در شهر های تربت حیدریه، گلبهار، ملک آباد و بینالود بیش از دیگر نقاط است .

وی شرایط خشکسالی در سال جاری نسبت به سال قبل را ناشی از کمبود بارندگی عنوان کرد و اظهار داشت: هر چند آثار سوء کاهش بارندگی ها در کوتاه مدت نمایان نمی شود ولی در دراز مدت بر تمام بخش های مصرف آب خانگی، صنعتی و کشاورزی اثر خواهد گذاشت.

وی گفت: امیدواریم با افزایش بارش ها بخشی از کمبود آب شهرهای استان خراسان رضوی جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف و ذخیره سازی آب، افزود: این شرکت تمام تلاش خود را برای تامین آب مورد نیاز 570 هزار مشترک آب بویژه در پیک مصرف بکار گرفته است.

طاهری با تاکید بر صرفه جویی و مدیریت مصرف، نقش رسانه های گروهی در فرهنگ سازی مصرف بهینه را برای عبور از وضعیت موجود با اهمیت توصیف کرد و گفت : اکنون درصد برخورداری مردم شهرهای خراسان رضوی از آب شرب 100درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: وظیفه این شرکت تامین، انتقال، ذخیره سازی و توزیع آب در شهرهاست.

وی اظهار داشت: در سال جاری علیرغم کمبود اعتبارات عمرانی با همت استانداری و توجه ویژه به بخش آب از اعتبارات خوبی برخورداریم که در صورت تخصیص، مشکل بی آبی را حل خواهیم کرد.

طاهری افزود : خراسان رضوی در منطقه خشک و کم بارندگی قرار گرفته است و بارندگی در سال جاری نسبت به سال 92 از کاهش 30 درصدی برخورداری بوده لذا توجه به اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع آبی بسیار ضروری است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 72 شهر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارد و شرایط به گونه ای است در برخی نقاط آب از عمق 300 متری استحصال می شود.

وی همچنین در این جلسه غلامعباس عباس نژاد را بعنوان مدیر جدید اداره امور آب و فاضلاب رشتخوار معرفی و از خدمات صباغی مدیر سابق قدر دانی کرد.

2718/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا