گوناگون

استاندار خراسان شمالی: درخواست دریافت وام کم بهره تقدیم دولت شد

81152557 5674854

به گزارش ایرنا ˈسیدعلی اکبر پرویزیˈ دوشنبه شب در نشست شورای اداری بجنورد اظهار کرد: پیشنهاد خراسان شمالی از سوی بانک مرکزی مورد تایید قرار گرفته و برای قانونی شدن کار، باید هیات دولت نیز این پیشنهاد را مصوب و به بانک ها ابلاغ کند.

وی اضافه کرد: در صورت تصویب هیات دولت تسهیلات 12 هزار و 500 میلیارد ریالی سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی با نرخ سود 15 تا 17 درصد برای ایجاد اشتغال در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: بانک مرکزی پنج بانک عامل ملی، کشاورزی، صنعت و معدن، صادرات و تجارت را برای اجرای این طرح برگزیده که با تصویب این طرح در هیات دولت، این بانکها با سود مورد توافق این تسهیلات را پرداخت می کنند.

پرویزی افزود: در این طرح دولت متعهد خواهد شد که مابقی سود تسهیلات بانکی را از محل اعتبار فنی و مهندسی تامین و به بانک ها به عنوان مابه التفاوت پرداخت کند.

وی اضافه کرد: این استان به دلیل برخی محرومیت های زیرساختی برای جذب سرمایه گذاری نیاز به مشوق دارد و کاهش نرخ سود بانکی به سود کارآفرینان، یکی از مشوق ها خواهد بود.

استاندار خراسان شمالی گفت: تخفیف تعرفه مالیاتی به مدت 10 سال از دیگر مشوق های سرمایه گذاری در این استان خواهد بود که این کار نیز پیگیری و ابلاغ می شود.

پرویزی به کمبود منابع بانکی در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: برای تامین منابع مالی بانک ها نیز راهکارهایی پیشنهاد شده که در صورت تایید اجرایی می شود.

وی افزود: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی صرفا با حرف و شعار عملی نخواهد شد و برای این کار لازم است تا زیرساخت ها تامین و دستگاه های دولتی نیز زمینه را برای کاهش بروکراسی اداری فراهم کنند.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: طولانی شدن روند استعلام سرمایه گذاران در دستگاه های دولتی استان خود عاملی برای فرار آنان شده و برای نهادینه شدن فرهنگ جذب سرمایه گذار خصوصی نیازمند تغییر نگاه در دستگاه های دولتی هستیم.

پرویزی افزود: امروز به دلیل محدودیت مالی که در دولت وجود دارد، امکان رفع مشکل بیکاری استان از محل بودجه دولتی ممکن نیست و ما ناچار به جذب سرمایه گذاری خصوصی هستیم.

وی اضافه کرد: حل نشدن مشکل بیکاری جوانان در جامعه موجب تشدید ناهنجاری های اجتماعی و بزهکاری می شود و هرگونه تعلل در این بخش مشکلات اجتماعی بیشتری را بر جامعه تحمیل می کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به بحث خشکسالی در این استان اولویت نخست برای کاهش معضلات ناشی از خشکسالی را تامین آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی دانست.

پرویزی افزود: براساس گزارش هواشناسی اکثر شهرستان های این استان با خشکسالی مواجهند که در شهرستان بجنورد، مرکز استان این معضل نمود بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: بجنورد با وجود مرکزیت استانی، با کمبودها و محرومیت های زیادی مواجه است که نیاز به توجه بیشتر دارد.

استاندار خراسان شمالی به طرح توسعه فرودگاه بجنورد اشاره کرد و تامین زیرساخت فرودگاهی برای افزایش کمیت و کیفیت پرواز را ضروری خواند و گفت: امسال برای اجرای طرح توسعه فرودگاه بجنورد 240 میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی تخصیص یافته که در اختیار فرودگاه قرار گرفته است.

به گفته وی 140 میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور تامین شده است.

پرویزی افزود: براساس برنامه ریزی، طرح توسعه فرودگاه بجنورد اوایل پاییز امسال به پایان می رسد و زمینه برای افزایش پروازهای داخلی و نیز برقراری پروازهای خارجی در آن فراهم می شود. ک/2

2712/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا