گوناگون

یک مقام سازمان ملل، خدمات کشورهای مهاجر پذیر مانند ایران را ستود

81205502 5768304

به گزارش ایرنا، ˈتوشی سوکی کاواچیˈ روز سه شنبه در همایش روز جهانی پناهنده در مشهد، افزود: من به عنوان نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، سخاوت و بخشندگی کشورهای مهاجر پذیر و ارایه خدمات به این قشر که مجبور به ترک دیار خود شده اند را ستایش می کنم.

وی گفت : روز جهانی پناهنده موقعیتی است که افراد با جمع شدن در کنار یکدیگر نظرات خود را در این خصوص بیان کنند و جامعه جهانی با سختی های پناهندگان که سرزمین و وطنشان را ترک کرده اند، آشنا شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: برای نخستین بار در جهان، کسانی که به ایران پناهنده شده اند تسهیلات بیمه ای دریافت می کنند.

محمد عجمی افزود: این تسهیلات در قالب صدور کارت خدمات بیمه ای و با همکاری بیمه آسیا و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ارایه می شود.

وی گفت: از 35 میلیون نفر جمعیت پناهنده دنیا که انواع جا به جایی اجباری را در بیرون و خارج از مرزها تجربه می کنند نزدیک به یک میلیون پناهنده ثبت نام شده در ایران وجود دارد.

او افزود: البته تعداد اتباع خارجی مقیم در ایران بیش از این تعداد است و رقم یاد شده تنها رقم پناهندگانی است که به شکل قانونی در ایران مقیم هستند.

وی گفت: ایران، دومین کشور پناهنده پذیر دنیا و بزرگترین آنها می باشد که در شرایط دشوار جنگ و فشارهای اقتصادی و تنها در سایه آموزه های دینی آغوش خود را به روی پناهندگان گشوده است.

او افزود: پناهندگان مقیم ایران که بیشترشان از کشور افغانستان و عراق هستند زندگی آرامی را در کنار مردم ایران تجربه می کنند و از فضاهای فرهنگی و آموزشی ایران بهره می برند و نظام جمهوری اسلامی نیز به نیازها و توانمندیها و ظرفیتهای آنها توجه خاص دارد.

وی گفت: با گذشت بیش از سه دهه از میزبانی ایران از اتباع افغانستان و عراق و در شرایطی که اوضاع داخلی این کشورها تغییر کرده، لازم است دولت های این کشورها در کنار جامعه جهانی در ساخت سرپناه و اشتغال برای مهاجران خود کمک و مساعدت بیشتری کرده و زمینه را برای بازگشت اتباع کشورشان فراهم سازند.

این آیین که با مشارکت تشکل ها و مجموعه های فرهنگی، ورزشی مهاجران افغانستان در مشهد برگزار شد شامل بخشهای متنوعی همچون بازدید از نمایشگاه توانمندی تشکلهای افغان، اجرای تئاتر و اجرای نمایش فنون رزمی بود.

1922/659/ 3404

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا