گوناگون

۱۰۵ هزار هکتار به اراضی آبی لرستان اضافه می‎شود

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: لرستان در تولید داخلی و امنیت غذایی کشور موثر است مشروط بر اینکه اهداف بخش آب استان نهایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، محمدتقی توکلی در جریان بازدید از سد ایوشان در جمع خبرنگاران افزود: در لرستان مجموعه طرح‎هایی که برای تامین آب بخش‎های اقتصادی مخصوصا کشاورزی طراحی و اجرا کردیم قرار بوده، ۱۰۵ هزار هکتار به اراضی آبی لرستان اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این سد‌ها نظیر مروک، ایوشان، حوضیان و خان‌آباد در صورت بهره‎برداری، ۳۸ هزار هکتار از اراضی را آبی خواهند کرد، ادامه داد: چون لرستان از نظر محوریت کشاورزی یکی از استان‎های کشاورزی کشور محسوب می‌شود چنانچه بتوانیم ظرف دو تا سه سال اراضی‌ کشاورزی آن را آبی کنیم می‌توان هم در کشاورزی تحول ایجاد کرد و از لحاظ اشتغال و اقتصاد بخشی از مشکلات این دو حوزه را مرتفع ساخت.

توکلی تصریح‌کرد: چنانچه آب بخش کشاورزی تامین و در کنار آن صنایع تبدیلی را اجرا کنیم، آن وقت اقتصاد کشاورزی و طرح‌ها توجیه‎پذیر خواهند بود.

عضو کمیسیون کشاوری، آب و منابع طبیعی مجلس اضافه‌کرد: لرستان با توجه به ظرفیت‎هایی که دارد می‎تواند در امنیت غذایی کشور تاثیرگذار باشد و در اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری، در تولید داخلی موثر خواهد بود مشروط بر اینکه اهداف بخش آب استان نهایی شود.

وی با بیان اینکه سیاست دولت براین است که طرح‌های بالای ۸۰ درصد را به بهره برداری برساند، اظهار کرد: سد ایوشان یکی از این طرح‎هاست که به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

توکلی گفت: امسال در بودجه ۹۴ قصد داریم چهار تا پنج طرح آبی برای استان بگیریم و هدف اتمام آن‌ها را سال ۹۴ لحاظ کنیم. با همکاری مدیریت ارشد استان، نمایندگان و مدیران دستگاه‎های اجرایی تلاش خواهیم کرد طرح‌های این چنینی را در استان به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا