گوناگون

18 دستگاه تردد شمار به محورهای ارتباطی تهران اضافه می شود

81240480 5828258

امیر مهرآرا روز چهارشنبه در مورد سیاست های اجرایی وتجهیزات و امکانات و همچنین اهداف وبرنامه های کیفی و اقدامات سال 93 مرکز مدیریت راه ها به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرکز مدیریت راه های اداره حمل ونقل و پایانه های استان تهران در اواخر سال 88 اوایل سال 89 هویت مستقلی به خود گرفت و به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به سیاست ها اجرایی این مرکز، تعامل کاری با پلیس راه و ارگان های ذیربط را به منظور ارتقای ایمنی تردد در جاده های استان دانست و افزود: شهروند مداری و نظارت بر رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی، رعایت اصل مهندسی ارزش و صرفه جویی درهزینه کردن اعتبارات، توجه ویژه به افزایش سطح دانش های تخصصی شاغلین و اطلاع رسانی مناسب و افزایش سطح دانش سفری ایمن و بهبود بخشیدن شرایط تردد را از دیگر سیاست های اجرایی مهم این مرکز در سال 93 است.

وی در مورد کارکرد مرکز مدیریت راه های این اداره کل اظهار کرد: یک بخش از این تجهیزات اطلاعات را از جاده دراختیار مرکز(دستگاه های ترددشمار وسیستم WIM) قرارمی دهد.

وی اضافه کرد: بخشی دیگر تصمیمات گرفته شده از مرکز را در اختیار کاربران قرارمی دهد(سیستم VMSوVSL) وبخش دیگری ارتباط بین ارگان های خدمات جاده ای (پلیس راه ،اورژانس ،هلال احمر و….) با مرکز مدیریت راههای استان را فراهم می کند.

مهرآرا با اشاره به تعداد 29 دستگاه ترددشمار در استان تهران افزود: درحال حاضر این دستگاه ها در محورهای هراز، فیروزکوه، آزادراه های پردیس-تهران- قم و تهران- ساوه نصب شده است.

وی افزود: از طریق این دستگاه ها می توان اطلاعاتی نظیر تخلفات سرعت، سبقت و فاصله مجاز را درجاده جمع آوری کرد.

مهرآرا به دیگر تجهیزات این مرکز اشاره کرد و گفت: دوربین های نظارت تصویری که هم اکنون در15محور ارتباط جاده ای استان تهران نصب شده است.

وی در مورد تابلوهای نصب شده در طول مسیر جاده های گفت: (VMS (various message sign تابلوهای متنی متغیری است که با توجه به نیاز و وضعیت ترافیکی جاده، می توان پیام های متنی در این خصوص را به مسافران ارسال کرد.

وی ادامه داد: (VSL(various speed limit تابلوی سرعت محدود نیز، قابلیت تغییر درمحدوده سرعت را به ما می دهد .

مهرآرا به کاربرد دیگر این تابلو اشاره کرد و گفت: به کمک این تابلوها می توان حداکثر سرعت تعیین شده برای خودروها را پایین آورد.

وی افزود: سیستم های WIM که در دو مقطع در راه های ارتباطی استان تهران نصب شد از دیگر تجهیزات مرکز می باشد که کارکرد آن درخصوص سطح اوزان وسایل نقلیه ومدیریت روسازی راهها می باشد.

وی درادامه به اهداف وبرنامه های کمی وکیفی مرکز پرداخت و گفت: هدف این است که این ابزارها و اطلاعات خروجی را در وهله اول در اختیار نیروهای نظارتی و خدمات رسان در محورهای مواصلاتی به منظور ارتقاء اقدامات و فعالیت ها انتقال داده شود.

مهرآرا ادامه داد: در وهله بعدی این اطلاعات در اختیار تصمیم سازان و تصمیم گیران به منظور تدوین استراتژی ها و برنامه های عملیاتی قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین با دراختیار گذاشتن این اطلاعات میزان آگاهی کاربران جاده ای را افزایش داده شود.

مهرآرا افزود: تمام این تلاش ها به این منظور است که بتوان تا میزان 10 درصد از تلفات و سوانح رانندگی جاده ای بین شهری و روستایی طول هر سال کاهش داده شود.

مسئول مرکزمدیریت راه های اداره حمل ونقل وپایانه های استان تهران تصریح کرد: 18 دستگاه ترددشمار به محورها و آزادراه های استان اضافه شود.

وی از نصب شش دستگاه دوربین نظارت تصویری برای محورهای حساس خبرداد و گفت: نصب دو دستگاه دوربین پلاک خوان را در مقطع شرق و شمال شرق ازجمله فعالیت هایی دیگر این مرکز می باشد.

تهرام564/1699

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا