گوناگون

عملیات اجرایی سد دشت پلنگ اوخر مهرماه آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر،  شاپور رجایی عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از سد دشت پلنگ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سد مخزنی دشت پلنگ با هدف تامین آب شرب و صنعت شهرستان دشتی و شهرستانهای جنوبی استان بوشهر احداث می‌شود.

وی افزایش اشتغال در محدوده طرح و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها و بهبود وضعیت زیست محیطی از مهمترین اثرات این سد عنوان کرد.

رجایی یادآور شد:بطور کلی طرح دشت پلنگ را می‌توان به سه بخش راه دسترسی به سد، سد مخزنی و سازه‌های جانبی آن و احداث خط انتقال تقسیم کرد.

وی با بیان اینکه ارتفاع این سد 56 متر است تصریح کرد: نوع سد ترکیبی است که بخش از آن بصورت بتنی و بخش دیگر هم از خاک با هسته رسی احداث می‌شود.

رجایی ادامه داد: مخزن سد دست پلنگ حدود 152 میلیون متر مکعب است که این سد قادر است 46 متر مکعب آب را تنظیم کند و در اختیار وزارت نیرو جهت توزیع در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی قرار دهد.

وی اضافه کرد: قطعا نه تنها این سد باعث توسعه منطقه از جنبه بخش کشاورزی می‌شود بلکه می‌تواند آب شرب را نیز تامین کند.

رجایی بیان کرد: انشاء‌الله تا اواخر مهرماه سال جاری عملیات اجرایی سد دشت پلنگ به صورت رسمی شروع خواهد شد و تحول خوبی در سطح شهرستان ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان آب منطقه ای استان بوشهر در خصوص جاده دسترسی سد نیز گفت: جاده دسترسی به سد دشت پلنگ از حدود یکسال قبل شروع شده که بخش‌های زیر سازی آن بصورت صدرصد انجا م شده و مسیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا