گوناگون

روایت ایندیپندنت از “پلنگ سوریه”

روزنامه انگليسی اينديپندنت، مقاله‌ای به قلم رابرت فيسك با عنوان ” النمر، پلنگ و سرباز محبوب بشار اسد و مردی كه همه او را دوست دارند ” منتشر كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رابرت فیسك نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی در مقاله خود از ژنرال ” سهیل حسن ” كه به او لقب پلنگ داده شده است و از سربازان مورد توجه و علاقه بشار اسد، رییس جمهوری سوریه و از مردان شجاع درمیان نظامیان به شمار می‌رود، سخن گفته است.

به نوشته فیسك، نوشتن شعر از جمله علایق النمر است ولی وی یكی از شجاع ترین نظامیان است و هر لحظه انتظار می‌كشد كه در راه وطنش، سوریه، شهید شود.

در این مقاله آمده است: النمر درباره عملیات نظامی كه از حماه تا حلب آنرا رهبری كرد، می‌گوید كه از طریق بلندگو تلاش كرد تا عناصر جبهه النصره، داعش یا مخالفان را متقاعد به تسلیم شدن كند زیرا در برابر آنان راه دیگری باقی نمانده بود و می‌خواسته كه آن‌ها را متقاعد نماید كه جز جنگ و ویرانی راه دیگری باقی نمانده است و صدها نفر از آنان تسلیم شدند، اما آنان گمان می‌كردند كه ما علیه آن ها توطئه می‌كنیم و بنابراین بعد از تسلیم شدن، تلاش كردند كه به ما حمله كنند.

ایندیپندنت می‌گوید النمر تاکید کرده است كسی كه به او خیانت كند، سرنوشتش مرگ خواهد بود. وی گفت ” آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد، جنگ داخلی و نبردی ضد توطئه بین‌المللی علیه این كشور است”.

در این مقاله آمده است: النمر دشمنان را مخلوقات و نه انسان توصیف كرد و گفت که آن‌ها كمربندهای انفجاری می‌بندند و سلاح‌های سنگین و پیشرفته و چاقو حمل می‌كنند.

مردی كه مورد قبول همه است، می‌گوید كه آرامشش مانند دریاست و همه می‌دانند كه وقتی موج بالا می‌گیرد، دریا همه چیز را می‌بلعد.

به گفته فیسك، النمر از محبوبیت بسیار خوبی نزد نیروهایش برخوردار است و به ندرت لطیفه‌ای را برای آنان تعریف می‌كند و اخلاص زیادی به نظام سوریه دارد.

النمر می گوید كه از 4 سال پیش پسرش را ندیده است و آخرین باری كه پسرش را دیده، دو ساله بوده و اكنون پسرش شش ساله است ، وی سوریه را منزل خود می‌داند و سوگند یاد می كند كه وی را نخواهد دید مگر اینكه به پیروزی نایل شود و شاید هم قبل از اینكه پسرش را ببیند، کشته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا