گوناگون

آذريزدي نماد و الگويي براي نسل كودك و نوجوان است

به گزارش خبرنگار مهر، علي غياثي، بعد از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگي و خبري برنامه هاي هفته كودك در يزد با اشاره به اينكه در حوزه ادبيات كودك و نوجوان، آذريزدي و معرفي او و آثارش، نخستين اقدامي است كه بايد انجام شود، اظهار داشت: در هفته كودك بايد اقدامات ارزنده آذريزدي براي كودكان و نوجوانان نگاهي دوباره شود.

وي با بيان اينكه آذريزدي در دوران كودكي خود با مشكلات بسياري دست و پنجه نرم مي كرد و در اوج فقر و با سختگيري هاي خانواده به تحصيل مشغول شد، عنوان كرد: او به رغم همه مشكلات و كمبودهايي كه داشت، كودكي سختكوش، علاقمند به مطالعه كتاب، كسب دانش و تحصيل علم بود و مشكلات او هرگز سد راهش نشدند.

روحيه آذريزدي بايد در كودكان امروز بارور شود

غياثي با بيان اينكه اين روحيه آذريزدي بايد در كودكان اين نسل نيز وجود داشته باشد، تصريح كرد: آذريزدي بايد به عنوان يك نماد و يك الگو براي نسل كودك، نوجوان و حتي جوان تعريف و تبديل شود.

مديركل ارشاد استان يزد با بيان اينكه به جز شخصيت آذريزدي، آثار او نيز در خور تحسين است، بيان كرد: كتابهاي مهدي آذريزدي با همكاري يكي از موسسات وابسته به اداره ارشاد استان يزد قرار است با گويش يزدي نگارش و ضبط شود كه اميدواريم اين طرح هر چه سريعتر اجرايي شود.

كتابهاي مهدي آذريزدي به گويش يزدي نگارش و ضبط مي شوند

وي بيان كرد: به طور قطع به دليل اينكه آذريزدي نويسنده اي شناخته شده در سراسر كشور است، اين بخش از آثار او نيز مخاطبان بسياري در سطح كشور پيدا خواهد كرد.

غياثي اظهار اميدواري كرد: همه دستگاه هاي آموزشي و فرهنگي استان يزد، براي معرفي هر چه بهتر آذريزدي كارهاي اساسي و ارزنده و بنيادين انجام دهند.

وي همچنين از اجراي طرح “برايم قصه بگو” با همكاري فرهنگسراي آذريزدي خبر داد و اظهار داشت: اين طرح در هفته كودك امسال آغاز مي شود و هدف آن نيز گسترش ارتباطات كلامي خانواده ها با يكديگر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا