گوناگون

لازمه توسعه فرهنگ حجاب در جامعه فرهنگ سازي دقيق است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده شامگاه دوشنبه در گفتمان فرهنگ و حجاب افزود: قرآن کريم فلسفه پوشش را نوعي حرمت بخشي و احترام گذاردن به زن مي‌ داند.

وی همچنین اظهارداشت: براي ايجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه بايد نخست پايه هاي اعتقادي و بينش افراد را نسبت به اين موضوع، محکم کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: هر پديده اي آثار و پيامدهايي را به دنبال خواهد داشت حجاب نيز به عنوان يک راهکار عملي، آثار فردي و اجتماعي مختلفي را به همراه دارد.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در تمام ابعاد بهترين سرمشق و الگوي عملي براي جامعه امروز و فردا است.

گلمیرزاده اظهارداشت: جامعه بايد وضعيت عفاف و حجاب فاطمه (س) را مورد مطالعه و بررسي قرار دهد و به همان صورت عمل کند.

وی در ادامه مراعات حفظ حريم حجاب را دقيق و ظريف دانست و گفت:  رعایت حجاب نقش مهمی در حفظ امنيت، ارتباطات اجتماعي و سلامت جامعه دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان حيا و عفاف را یک فضيلت ارزشي و کمال گرايانه ذکر کرد و افزود: در روابط اجتماعي عفاف و حجاب رمز بهداشت و سلامت رواني جامعه است و يكي از ارزش‏ هاي والاي انساني و اسلامي كه سرچشمه ارزش‏ هاي ديگر و موجب آثار درخشان معنوي است.

وی تصریح کرد: برای رفع معضلات و مشکلات اجتماعي نياز به الگوي عملي براي زنان و مردان است که با پيروي از اين الگو و همانند سازي مي توانند مسير هدايت، سعادت و آرامش را به دست آورند.

گلمیرزاده ادامه داد: با توجه به وضعيت عفاف و حجاب در جامعه امروز و آشنايي با سيره فاطمه (س) و الگوگيري در گفتار و رفتار و رعايت عفاف در روابط اجتماعي بسيار ضروري و حياتي است.

وی اذعان داشت: شناخت و معرفت فاطمي نشان مي دهد که در سيره و روش آن حضرت حفظ ححاب و عفاف اصلي مهم است که هرگز مانع فعاليت هاي اجتماعي نمي شود بلکه بي مبالاتي در حفظ و رعايت عفاف و حجاب، خودنمايي، تبرج و غیره ممنوع و مذموم است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان همچنین با اعلام اینکه هدف اسلام سعادت و تکامل انسان است، یادآورشد: حجاب که امری فطری و از ضروریات دین اسلام است در طول تاریخ  همواره مورد تهاجم دشمنان دین بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا