گوناگون

آغاز سمپاشی و واکسیناسیون81نقطه آلوده به بیماری لمپی اسکین در گرمسار

81232777 5815172

ˈحمیدرضا حسینیˈ روز پنجشنبه با اشاره به اعلام اداره کل دامپزشکی استان سمنان مبنی بر مثبت بودن نمونه ارسالی این شهرستان از نظر بیماری لمپی اسکین، اکیپهای عملیاتی دامپزشکی شهرستان گرمسار اعم از واکسیناتور و قرنطینه به سرعت وارد عمل شدند.

وی افزود: با تعیین شعاع 10 کیلومتر از کانون آلوده توسط استان و نیز نقاط پرخطر در 81 نقطه اپیدمیولوژیک روستائی و صنعتی کار واکسیناسیون و سمپاشی با مشارکت بخش خصوصی با هدف جلوگیری از گسترش بیماری و ایجاد کمربند ایمنی آغاز شد.

حسینی اظهار داشت: 13 هزار و 921 راس گاو موجود در این مناطق با استفاده از واکسن آبله گوسفندی و بزی بدلیل هم خانواده بودن و ایجاد ایمنی موثر بر علیه این بیماری با دز 2.5 سی سی واکسینه شدند.

وی بر اساس مصوبات ستاد شهرستانی لمپی اسکین در فرمانداری و بخشداری مرکزی، ورود و خروج گاو به شهرستان گرمسار ممنوع شده و اکیپ گشت قرنطینه سیار جاده ای در نقاط گلوگاهی ورودی و خروجی این شهرستان با مشارکت نیروی انتظامی برقرار است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار متذکر شد: عملیات سمپاشی با مشارکت دهیاران، بسیج سازندگی و عشایری با هدف کنترل و کاهش جمعیت ناقل بیماری نظیر پشه و مگس ادامه دارد.ک/3

599

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا