گوناگون

آغاز کشت پیاز در مزارع هرمزگان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان با اعلام اینکه کشت پیاز در مزارع استان آغاز شده است، گفت: در سال جاری حدود نه هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به زیر کشت پیاز می‌روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خلیج‌فارس، کوروش صادقی اظهار کرد : از این میزان سطح زیر کشت پیش‌بینی می‌شود 258 هزارتن پیاز برداشت شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نخواهیم داشت.

وی میناب، بندرعباس و رودان را از جمله نقاط مهم کشت این محصول دانست و عنوان کرد: شمیل، تخت، سرزه، توکهور، هشتبندی و جغین از دهستان‌های مهم تولید پیاز در استان است.

صادقی تصریح کرد: فصل کشت پیاز از اوایل مهر ماه آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد و فصل برداشت هم از نیمه بهمن آغاز و تا نیمه خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان هرمزگان زودرس بودن و کیفیت بالای پیاز هرمزگان را از مزیت‌های مهم کشت این محصول زمستانی در هرمزگان برشمرد و تشریح کرد: استان هرمزگان رتبه اول کشت پیاز کشور را داراست و با توجه به افزایش سطح زیر کشت در سال آتی با تغییر شیوه کشت به شیوه افزایش تراکم بوته در سطح هکتار امید می‌رود بتوان عملکرد تولید محصول را تا سطح قابل توجهی بالا برد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا