گوناگون

آیت‌الله طاهری با خطابه به جای اجتهاد از امام خمینی(ره) حمایت می‌کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم سالگرد ارتحال آیت الله سید جلال الدین طاهری امام جمعه سابق اصفهان، شب گذشته با حضور قشرهای مختلف مردم، استاندار، فرماندار ، شهردار و نیز اسقف اعظم ارامنه جنوب ایران و شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان در گلستان شهدای این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعید ادیب شب سه‌شنبه در این مراسم با توضیف شخصیت بزرگ آیت‌الله طاهری، سخن گفتن از ابعاد وجودی وی را سخت دانست و اظهار داشت: آیت الله طاهری در قلب‌های مردم اصفهان جای دارد و مردم این شهر حقیقتا ایشان را بیشتر از من می‌شناسند.

وی در ادامه افزود: آیت الله طاهری در عین اینکه می‌توانست در قم به مقام مرجعیت برسد اما به اصفهان بازگشت و مسیر هدایت مردم را بر عهده گرفت و به همین سبب هیچ فردی به اندازه ایشان در جریان انقلاب تاثیر گذار و طالب هدایت مردم نبوده است.

این مدرس حوزه علمیه قم همچین با اشاره به حمایت آیت الله طاهری از امام خمینی(ره) و تحمیل تبعید و زندان بر اثر این حمایت‌ها، تصریح داشت: آیت الله طاهری در شرایطی از امام خمینی(ره) حمایت کرد که این حمایت‌ها برای ایشان هزینه داشت اما توانست با خطابه به جای اجتهاد، از رهبر کبیر انقلاب حمایت کند.

وی با بیان اینکه در جامعه کنونی از یک طرف اباحه‌گری و بی‌خدایی رواج یافته است و از سوی دیگر آمیخته شدن دین با خرافات و نیز فرقه گرایی و تفسیرهای قشری از دین به چشم می‌خورد، افزود: از آنجائیکه نخستین شرط پیشوایی برای مردم صبر است بسیاری از پیشوایان با صبر قادر بوده اند مأموریت خود را انجام دهند.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم فضل الله صلواتی از فعلان سیاسی دوران انقلاب و نیز نخستین فرماندار اصفهان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با تشکر از حضور مردم در گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله طاهری، اظهار داشت: افرادی مانند آیت الله طاهری از میان مردم می‌روند اما آنچه باقی می‌ماند اندیشه‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه افزود: وقت آن رسیده است که نسل اول های انقلاب امانت را به جوانان بسپارند چراکه آیت الله طاهری نیز امانت را به جوانان سپرد اما باید مراقب بود که این امانات به سرمنزل مقصود برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا