گوناگون

اتحاد شیعه و سنی تکفیری‌ها را نابود می‌کند

390413 259امام جمعه اراک گفت: تکفیری های وهابی مشکل اصلی اسلام و مسلمانان است که بدون شک اتحاد شیعه و سنی تکفیری های وهابی را نابود می کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌ آبادی در همایش طلایه‌داران تبلیغ، مبلغین و ائمه جماعات مساجد استان مرکزی که ظهر امروز در اراک برگزار شد با اشاره به جنایات گروهک تکفیری داعش اظهار کرد: کشورهای اسلامی در جایگاه نخست و اول هجوم استعمارگران برای تسلط و توسعه‌طلبی هستند و قدرت‌های بزرگ استکباری به دنبال راه‌های جدید برای تسلط بر کشورهای اسلامی بوده که در این زمینه از تفرقه افکنی در مسائل قومی و مذهبی بهره می‌گیرند.

وی افزود: گروهک تکفیری داعش مورد حمایت های همه جانبه آل سعود و آل خلیفه است که باید ملت های مسلمان نیز به حمایت مردم مظلوم عراق بپاخیزند.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: کشوهای استعماری با مطرح کردن مسائل قومی و مذهبی با نام و عنوان دموکراسی، به دنبال تسلط بر جوامع اسلامی هستند و علما و روحانیان باید بر مسئله تفرقه ‌افکنی دشمنان اسلام توجه ویژه داشته باشند و این قدرت‌ها با تشدید اختلافات به دنبال گسسته شدن اتحاد میان امتها از یکدیگرهستند تا بتوانند از طریق تفرقه و اختلاف افکنی بتوانند به مقاصد شوم خود برسند.

وی با اشاره به وضعیت سیاسی موجود در کشور عراق گفت: نیروهای تکفیری داعش با هجوم به خانه‌های مسلمانان از جمله شیعه و سنی زنان و دختران را به اجبار به همراه خود می‌برند که باید دانست هدف تروریست‌ها در داعش ایجاد نفاق در میان مسلمانان سنی و شیعه است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: آمریکا و اسرائیل باید بدانند که مسئول تمامی خون‌های ریخته شده در عراق هستند و روزی پاسخ جنایات خود را می دهند.

وی تصریح کرد: کشورهای استکباری باید بدانند که عظمت و اراده ملت مظلوم و مسلمان عراق به زودی بر مزدوران آمریکا و اسرائیل غلبه پیدا خواهد کرد، مطمئناً ملت عراق این جنایتکاران را از خاک خود بیرون می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان فرصت طلایی و فصل تجلی عنایات الهی است چراکه این ماه، ماهی است که در آن شیاطین به بند کشیده شده و هر کس و با هر شکل ظاهری و باطنی از رحمت خداوند بهره‌مند می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: ماه رمضان ماه تزکیه و تعلیم است و تزکیه و تعلم دو بال پرواز انسان هستند که انسان توسط این دو بال می تواند به مقصد برسد.

وی با اشاره به اینکه روحانیان در معرض فیض عنایات الهی قرار دارند، تصریح کرد: ماه رمضان ماه پالایش انسان است و انسان در این ماه خود را به جمال بندگی می آراید.

امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت ترویج تبلیغ دینی در ماه رمضان گفت: مبلغان می توانند با الهام از آیات قرآن، روایات و ادعیه معصومان(ع) برای هدایت افراد برنامه ریزی تبلیغی داشته باشند.

وی افزود: ماه رمضان بهترین زمان برای تبلیغ معارف قرآنی و دینی در جامعه است و باید از این فرصت گرانقدر بیشترین استفاده و بهره وافر را برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا