گوناگون

اتمام عملیات ساخت بیمارستان ارزوئیه/ کرمان به 3000 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

به گزارش خبرنگار مهر، خداداد مقبلی ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی خطاهای انسانی را از مهم ترین عوامل بروز تصادفات دانست و گفت: خودرو 10 تا 12 درصد، عناصر جاده‌ای 10 تا 17 درصد و عوامل محیطی صفر تا چهار درصد در بروز تصادفات دخیل هستند.

وی ارتقاء ایمنی جاده‌ ای و بزرگراه‌ ها را از مهم ترین رسالت های راه و شهرسازی دانست و افزود: با بهسازی جاده ‌ها و بزرگراه‌ ها می توان از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری کرد.

این مسئول ابراز داشت: بیشترین تصادفات مربوط به برخوردهای رودررو هستند که تلفات و کشته های بالایی را برجای می گذارند.

وی با اشاره به رفع بسیاری از نقاط حادثه خیر در استان کرمان تصریح کرد: اما هنوز در شبکه ارتباطی استان تعداد زیادی نقاط حادثه خیز به ویژه در تقاطع ها وجود دارد که باید اصلاح شود.

مقبلی با اشاره به اینکه بسیاری از مسیرهای فعلی براساس سرعت وسایل نقلیه قدیمی ساخته شده اند افزود: اکثر مسیرهای کنونی باید براساس سرعت وسایل نقلیه که حداقل 90 ، 100 و 110 است اصلاح شود.

 وی احداث بزرگراه ها را از جمله اقدامات در راستای اصلاح نقاط حادثه خیز دانست و گفت: بسیاری از تصادفات ناشی از سبقت های غیرمجاز است که با بهره برداری از باندهای دوم سبقت برای وسایل نقلیه ای که در یک مسیر تردد می کنند آزاد می شود.

مدیر کل راه  و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در راستای پدافند غیرعامل در کنار مسیر پل های بزرگ؛ کنار گذر احداث کردیم که در صورت تخریب، تردد از این مسیرها به نحو احسن انجام شود.

مونتاژ و آماده سازی پل های پیش ساخته فلزی

وی از مونتاژ و آماده سازی پل های پیش ساخته فلزی با دهانه پنج متر خبر داد و تصریح کرد: در صورت آسیب دیدن پل ها می توانیم در حداقل زمان ممکن از این پل های پیش ساخته استفاده کرده و ارتباط را مجددا برقرار کنیم.

این مسئول به احداث محورهای موازی در کرمان اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال اگر اتفاقی برای مسیر بندرعباس- سیرجان رخ دهد می توانیم از مسیر حاجی آباد به بافت، بافت به کرمان استفاده کنیم.

مقبلی تصریح کرد: محور موازی در مسیر رودان به کهنوج و کنوج به جیرفت- بم و نهایتا به سمت کرمان از دیگر محورهای موازی است که در راستای پدافند غیر عامل دیده شده است.

وی مدیریت در زمان بروز حادثه را بسیار مهم و حیاتی دانست و ادامه داد: بعد از زمین لرزه بم و تجربیاتی که حاصل شد بحث های لازم در خصوص مدیریت بحران و آموزش های لازم در این خصوص در این خصوص در دستور کار قرار گرفته است.

اصلاح 293 نقطه حادثه خیز کرمان

این مسئول  اذعان داشت: از 436 نقطه حادثه خیز موجود در استان کرمان 293 نقطه برطرف شده و 143 نقطه حادثه خیز در استان در تقاطع های فرعی به اصلی داریم که براساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال روشنایی این نقاط تامین و مشکلات ورود و خروج آنها برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه  در برخی نقاط باید اصلاح هندسی صورت گیرد، گفت: پیچ حادثه خیز در مسیر زرند- راور برطرف شده است.

مقبلی از اصلاح سه راهی جلال آباد با ایجاد دوربرگردان خبر داد  و افزود: 10 کیلومتر از مسیر بردسیر به باغین شانه سازی شده و شیب آن اصلاح شده است.

لزوم اصلاح 143 نقطه حادثه خیز در کرمان

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ماشین آلات راه و شهرسازی در مسیر ماهان به سه راهی راین در حال اصلاح شیب هستند، افزود: 143 نقطه حادثه خیز باقی مانده برخی از آنها در حال اصلاح و برخی دیگر نیازمند تامین اعتبار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیاز استان به بزرگ راه ها را مرتبط با توسعه استان، توسعه بنادر جنوبی و میزان تردد محورها دانست و گفت: کرمان حلقه واسط کشور با بنادر جنوبی است.

وی اذعان داشت: عمده کالاهای ورودی از بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، لنگه و بندر شهید بهشتی چابهار است که حدود 75 درصد این کالاها از مسیر استان کرمان عبور داده می شود.

این مسئول گفت: مسیرهای ترانزیتی کرمان از بندرعباس- سیرجان صورت می گیرد که در سیرجان بخشی از این بار ترافیکی به سمت مرکز کشور و برخی نیز به سمت حوزه راور و نهایتا خراسان و سرخس و بخشی نیز بخشی به مسیر رودان، کهنوج، سیستان و بلوچستان و در نهایت افغانستان منتقل می شود.

کرمان به سه هزار کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

 وی با اشاره به اینکه کرمان به سه هزار کیلومتر بزرگراه نیاز دارد، افزود: تاکنون هزار و 450 کیلومتر آن ساخته شده و زیر ترافیک است و هزار و 550 کیلومتر نیاز داریم در سنوات آینده باید ساخته شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در برخی از محورها هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است، گفت: برای محور ترانزیتی رفسنجان به زرند و محوز زرند به کوهبنان تنها مطالعات صورت گرفته و هیچ اقدامی برای اجرایی شدن صورت نگرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان بیان داشت: امیدواریم امسال بتوانیم محور زرند – کوهبنان با اعتبار اندکی که از ماده 180 برای ان اختصاص پیدا کرده است اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: محوری که در حال حاضر در این مسیر در حال استفاده است مسیری است که توسط شرکت ذغال سنگ احداث شده و ما راه جدید را مطالعه کردیم که باید حدود 35 کیلومتر راه را احداث و حدود 50 کیلومتر  بعد از معادن نیز باید بهسازی شود.

مقبلی در خصوص طرح های مهر ماندگار گفت: این طرح ها در دولت گذشته مطرح شدند و با وجود اینکه امیدی به تامین اعتبار نداشتیم این پروژه ها را آغاز کردیم و در حال حاضر کرمان تنهای استانی است که این پروژههای مهر ماندگار در آن در حال اجراست.

وی احداث دو بیمارستان ارزوئیه و کوهبنان را از جمله طرح های مهر ماندگار در استان کرمان دانست و افزود: بیمارستان ارزوئیه هفته گذشته تکمیل و برای تجهیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

این مسئول در خصوص بیمارستان کوهبنان نیز گفت: کارهای سخت و ساز این بیمارستان به اتمام رسیده و اکنون در حال انجام کارهای تاسیساتی بوده و در تلاش هستیم که این بیمارستان ظرف دو ماه آینده به اتمام برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا