گوناگون

اجازه امام(ره) برای ایجاد دو جریان در روحانیت

380925 982یک استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امام (ره) در جریان اختلاف مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز معتقد بود این دو تشکل به دلیل اختلافاتی که با هم دارند می توانند جدا از یکدیگر فعالیت کنند، گفت: این اجازه امام(ره) برای ایجاد دو جریان سیاسی در روحانیت بسیار مهم بود.

نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه امام(ره) ادب را در تمام حوزه ها از جمله سیاست رعایت می کرد گفت: ایشان با جریان های مختلف سیاسی با نزاکت و طبق موازین اسلامی رفتار می کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در آن مقطع ممکن بود دانشجویان و جوانان احساساتی شده و گاهی حرفهای تندی هم بزنند افزود: علیرغم این موضوع امام (ره) معتقد بود که باید جوانان در امور دخالت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام (ره)از مردم به عنوان ولی نعمت نام می برد گفت: ایشان درباره مردمسالاری دینی حرفهای بسیاری در حوزه تئوری و نظری داشت و در مقام عمل هم اعتقاد به این موضوع را به اثبات رساند.

حبیبی بیان داشت: امام(ره) برای رای مردم احترام قایل بود و معتقد بود مردم باید خودشان تصمیم بگیرند و نباید امری را به آنها تحمیل کرد.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها با اشاره به اینکه « امروز نیز مدعیان ادامه راه امام(ره) خودشان می دانند که مشی ایشان چه بوده است و رفتارهای آنها قابل پذیرش امام(ره) نیست»، افزود: امروزمردم رییس جمهوری را انتخاب کرده اند و رای آنها نافذ است، بنابراین نباید عده ای مدام درصدد ایجاد مشکل بر سر راه فعالیت دولت بوده و چوب لای چرخ دولت بگذارند، اینگونه اقدامات با روش امام(ره)سازگار نیست.

حبیبی ادامه نداد: نباید برای دولتی که مردم انتخاب کرده اند دردسر ایجاد کرد.در عین حال دولت هم باید حریم منتقدان را حفظ کند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه امام(ره) مخالف افراط و تفریط بود گفت: مدعیان پیروی از ایشان باید انتقادهایشان منطقی بوده و از دروغ و شایعه پراکنی خودداری کنند، این گروه نباید از کاه کوهی ساخته و افکار عمومی را مخدوش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا