گوناگون

اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی خودکفایی کشور را به دنبال دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم مداحی ظهر یکشنبه در کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی در استان کردستان اظهار داشت: فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و ترویج آن در بین آحاد جامعه و مسئولان می تواند بسترساز اجرای آن متناسب با شرایط هر منطقه باشد.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی باید علم را با سه هدف تبیین، پیش ‌بینی و کنترل پدیده‌ ها به کار بگیریم.

رئیس کمیسیون چشم‌ انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: فرایند تکاملی انقلاب اسلامی دولت ‌سازی، جامعه‌ سازی و آینده‌ سازی بوده و امروز چشم ‌انداز اقتصاد مقاومتی نسبت به وضع موجود چالش اساسی است و عزم ملی را در زمینه تحقق آن می طلبد.

مداحی یادآور شد: چشم ‌انداز راه حلی برای همگرایی است و چشم‌ انداز متناسب با شرایط می تواند آینده ای بهتر را برای کشور رقم زند.

وی ادامه داد: چشم ‌انداز یک سیاست کلی و حد فاصل بین قانون اساسی و قوانین جاری است و خوشبختانه در حال حاضر کشورمان با وجود بسياری از مسائل و مشکلات در منطقه از امنیت و آرامش خاصی برخوردار است.

رئیس کمیسیون چشم‌ انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر کشور ایران به لحاظ وسعت رتبه 17 و به لحاظ نفت و گاز روی هم رفته رتبه اول را در جهان به خود اختصاص داده است و این مطلب نیازمند برنامه ریزی، تبین سیاست کلی و چشم اندازی مناسب است.

مداحی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به کار بردن دانایی و توانایی در امر جهان‌ داری، جهان ‌آرایی و جهان‌ دانی می ‌تواند باعث افزایش قدرت شود.

وی افزود: برای ادامه پیشرفت، کارآمدی، مقابله با دشمنان و مقابله با تحریم ‌ها باید اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کرد.

رئیس کمیسیون چشم‌ انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مدیر آینده ‌نگر و پیرو سیاست اقتصاد مقاومتی می ‌تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت در کشور ایجاد کند و همین امر قدرت را در کشور رقم می زند.

مداحی یادآور شد: مولفه‌ های راهبردی، بالقوه و ثابت از عوامل تاثیرگذار بر قدرت هستند و باید از این مؤلفه ‌ها در راستای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی استفاده کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که به یاری خداوند امروز ایران اسلامی جایگاه ویژه ای به لحاظ قدرت در خاورمیانه دارد، ادامه داد: رتبه ایران به لحاظ قدرت ملی با شاخص نظامی، سیاسی و امنیتی در منطقه قدرت برتر و در جهان جز 10 کشور برتر است.

رئیس کمیسیون چشم‌ انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همچنین به لحاظ علم و فناوروری، اقتصادی، اجتماعی، سرزمینی، فرهنگی، سیاسی ـ حکومتی، فرا مرزی، فضایی و نظامی از جمله شاخص‌ های قدرت در جهان است.

مداحی اظهار داشت: به لحاظ معادن و ثروت های خدادادی رتبه پنجم جهان به ایران اختصاص دارد.

وی افزود: باید برای کاربردی کردن استفاده از علم در برنامه ‌ها از تجاری ‌سازی کردن علم استفاده کنیم.

امکان پذیر بودن رشد 8 درصدی در کشور

رئیس کمیسیون چشم‌ انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام در اد امه سخنان خود با اشاره به این مطلب که کشور با تمام ظرفیت ها و پتانسیل های که دارد می تواند به جایگاه واقعی خود برسد، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه حل پیشرفت، تحول و دور زدن تحریم های ناجوانمردانه است.

مداحی یادآور شد: ایران در شاخص علم و فناوری در جهان رتبه 44، شاخص اقتصادی رتبه 37، شاخص سرزمینی رتبه 10، شاخص فرهنگی رتبه 26، شاخص سیاسی و حکومتی رتبه 45، شاخص فرامرزی رتبه 63، شاخص فضایی رتبه 26 و در شاخص نظامی رتبه 13 جهانی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مؤلفه ‌های توانمندی کشور بخش کشاورزی است و ظرفیت کشاورزی کشور پاسخگوی 300 میلیون نفر جمعیت است و با لحاظ همه توانمندی ‌هایی که در کشور وجود دارد رسیدن به رشد هشت درصد امری ممکن است.

رئیس کمیسیون چشم‌ انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: مقابله با تحریم کوچکترین هدف ابلاغ سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی است و نباید ابلاغ این سیاست ‌ها را صرفاً در راستای مقابله با تحریم‌ های دشمنان تعبیر کرد.

مداحی اظهار داشت: هدف از ابلاغ سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی بهبود شرایط زندگی مردم با در نظر گرفتن تکانه‌ های اقتصادی، تخاصمی و بلایای طبیعی است.

وی افزود: مسئولان با اجرای سیاست‌ های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی به دنبال رسیدن به قدرتی هستند که رفاه، آسایش و حیات طیبه را برای همه شهروندان در ایران اسلامی رقم بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا