گوناگون

اجرای فاز جدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی در قم/ تامین امنیت نیمه شعبان با 4000 پلیس

به گزارش خبرنگار مهر، سردار کاظم مجتبایی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فاز جدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی در هفته جاری با همکاری گروه‌های مردم نهاد مانند امر به معروف و نهی از منکر و ناصحین در سطح شهر قم اجرا می‌شود، افزود: این طرح فراگیر و از پشتیبانی قاطع نیروی انتظامی برخوردار است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت:‌ بدپوششی‏‏، مزاحمت نوامیس، آلودگی صوتی و هنجارشکنی از موارد اصلی در اجرای طرح امنیت اخلاقی است.

وی عنوان کرد: امنیت اخلاقی از جمله مطالبات ارزشی و انقلابی مردم قم است که پلیس نمی تواند به سادگی از آن عبور کند‏‌، بنابرین تلاش بر این است که در این طرح با جدیت بیشتر با این مسائل برخورد شود.

مجتبایی ادامه داد: ناهنجاری های اخلاقی در قم به هیچ وجه توجیه ندارد و پلیس به شدت با آن برخورد می‌کند.

وی بیان کرد: ثبت و انعکاس اسامی مجرمان در سامانه و اعلام آن به خانواده ها و تجدید نظر در صلاحیت اخلاقی افراد دستگیر شده و همچنین انعکاس به محل کار آنها و یا تاثیر در مشاغل و مناصب آینده آنها‏، لغو صلاحیت و توقیف طولانی مدت وسائل نقلیه متخلفات از جمله اقدامات نیروی انتظامی در طرح ارتقای امنیت اجتماعی است.

همراهی 500 آمر به معروف و ناهی از منکر

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در این طرح حدود 500 نفر از آمران به معروف و ناهیان از منکر پلیس را همراهی می‌کنند.

وی افزود: پلیس در این طرح مسئولانه عمل می‌کند و میزان و معیار برخورد با متخلفان بر اساس ارزش‌های دینی و انقلابی است.

سردار مجتبایی بیان کرد: در این طرح ابتدا به تذکر لسانی توسط آمران به معروف پرداخته می شود و دستگیری آن نیز تنها توسط پلیس انجام می شود.

وی گفت: طی روزهای آینده توان عملیاتی پلیس در ارتباط با امنیت اخلاقی چند برابر می‌شود و هزینه بی انضباطی اخلاقی نیز افزایش می‌یابد.

فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد: تامین امنیت اخلاقی برای پلیس یک تکلیف دینی و ارزشی است که با جدیت بیشتری به آن پرداخته می‌شود.

وی گفت: دستگیری افراد متخلف که دارای سابقه هستند و با گستاخی و عامدانه دست به هنجارشکنی و مزاحمت نوامیس می زنند در دستور کار پلیس برای دستگیری قرار خواهد گرفت.

مجتبایی افزود: این طرح تا زمانی ادامه می یابد که شرایط به گونه‌ای شود که رضایت‌مندی مردم و مسئولان را تامین کند‏.

وی ادامه داد: اگر چه وضعیت استان قم از نظر پوشش و رعایت حریم اخلاقی نسبت به دیگر شهرها از شرایط بهتری برخوردار است اما شأن و جایگاه این شهر می‌طلبد که به شرایط مطلوب تری دست یابیم تا قم به یک الگو برای دیگر استان قم تبدیل شود.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: در این طرح پلیس از حمایت مسئولان سیاسی‏‌، اطلاعاتی و دادستان محترم و همچنین دستگاه قضایی برخوردار است تا به هدف مورد نظر نایل شود.

تامین امنیت نیمه شعبان با حضور بیش از 4 هزار پلیس

وی در خصوص برنامه های نیمه شعبان نیروی انتظامی با بیان اینکه بزرگترین عملیات پلیس در نیمه شعبان رقم خواهد خورد افزود: بیش از چهار هزار نیروی انتظامی امنیت نیمه شعبان را عهده دار خواهند بود.

سردار مجتبایی افزود: تامین امنیت انتظامی‏، اخلاقی و ترافیکی بیش از 2 میلیون زائر و مسافر در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر توسط پلیس پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در روز نیمه شعبان پلیس علاوه بر گشت سواره و پیاده، از گشت هوایی نیز استفاده می کند.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: قرارگاه مرکزی فرماندهی انتظامی در مسجد مقدس جمکران و راه های دسترسی به آن برای تامین امنیت مستقر خواهند شد و در کنار تامین امنیت اخلاقی‏ اجتماعی‏ انتظامی و ترافیکی فعالیت های فرهنگی نیز توسط معاونت اجتماعی انجام می گیرد.

شناسایی فرد منتشر کننده فیلم قتل در بیمارستان شهید بهشتی

وی با اشاره به اینکه تعداد قتل ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل کاهش یافته است افزود:‌ متاسفانه قتل در بیمارستان شهید بهشتی از نظر عاطفی مردم را تحت تأثیر قرار داد و پخش فیلم قتل در برخی از سایت‌ها‏، التهاب و نگرانی را برای مردم بوجود آورد که فردی که از صحنه قتل فیلم گرفته و آن را به بیرون از بیمارستان منتشر کرده است توسط پلیس شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت.

سردار مجتبایی ادامه داد: یک اکیپ نیروی انتظامی در بیمارستان شهید بهشتی مستقر شده است.

دستگیری بیش از 200 نفر از ارازل و اوباش

وی بیان کرد: طرح مبارزه با ارازل و اوباش در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است که در این راستا بیش از 200 نفر از ارازل و اوباش سابقه دار در عملیات ذوالفقار یک و 2 دستگیر و بیش از 30 نفر نیز روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: شدت عمل در اجرای طرح امنیت اخلاقی با توجه به فعالیت های خارج از کشور برای ترویج بی حجابی و بد حجابی بوده است.

وی در پایان گفت: بزودی رزمایش امنیت اخلاقی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی با همکاری نیروهای مردمی برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا