گوناگون

اجرای مصوبات شورای عالی آب تنها راه حل مشکل آب در اصفهان است

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله معین ظهر امروز در پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سال زراعی گذشته بدترین سال برای کشاورزان اصفهان بود، اظهار داشت: بر این اساس مقرر شده است که در آبان ماه آب در رودخانه زاینده رود جاری شود و این در حالی است که میزان آب پشت سد نسبت به سال‌های گذشته به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اجرای مصوبات شورای عالی آب تنها راهکار بهبود وضعیت آب در استان اصفهان است، افزود: در این راستا ضروری است که هرچه زودتر بندهای این مصوبه در استان به اجرا درآید.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تسریع در تعیین تکلیف پروژه‌های تونل انتقال آب به فلات مرکزی و سامانه دوم انتقال آب آشامیدنی به اصفهان افزود: مطالعات تونل انتقال آب به فلات مرکزی موسوم به بهشت آباد نیز باید در دستور کار قرار گیرد و اعتبارات مورد نیاز برای این طرح‌ها نیز باید به زودی تامین گردد.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار لازم برای تکمیل تونل دوم و سد پیش بینی شده در ورودی این تونل، که انجام این کارهرچند با تاخیر می‌تواند شرایط بحرانی این استان را کاهش دهد، ادامه داد: مدیریت یکپارچه نیز باید در دستور کار ویژه قرار گیرد چرا که این مدیریت در جهت قطع برداشت‌های غیر مجاز و جلوگیری از برداشت‌های جدید به هر شکل ممکن و با قاطعیت و سرعت عمل اقدام خواهد کرد.

معین در خصوص دیگر بندهای مصوبه عالی آب نیز گفت: تقویت مدیریت‌های استانی برای جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، سامان‌دهی دهنه‌های مادی‌ها در بالا دست و اعمال میزان کاهش نزولات برای کلیه مصرف کنندگان و پیش‌بینی تحویل حق‌آبه شهر اصفهان برای حفظ حداق فضای سبز کنونی شهر اصفهان از جمله رئوس مصوبات شورای عالی آب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا