گوناگون

همایش آموزشی پدافند غیرعامل در یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان ظهر شنبه در این همایش گفت: پدافند غیرعامل همواره مورد تاکید مسئولان اجرایی کشور بوده و جزو ضرورت های جامعه است.

فتاح محمدی افزود: پدافند غیرعامل در افزایش اقتدار ملی و تقویت بنیه و ضریب امنیتی کشور بسیار تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت ها و مفاهیم ناب الهی شامل آیات و روایات برای تبیین هر چه بیشتر نقش و جایگاه پدافند غیرعامل استفاده شود.

محمدی اظهار داشت: تاکنون در این حوزه تلاش و اقدام چندانی انجام نشده است.

معاون استاندار تصریح کرد: حضور کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی در اینگونه همایش ها تاثیر بسزایی در ارتقای آگاهی ها و توانمندی ها برای مدیریت مطلوبتر انواع بحران و تهدیدات دارد.

وی اظهار داشت: باید پدافند غیر عامل را در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار ایجاد کنیم که به این وسیله بستر مناسبی را برای اراده حاکمیت و امنیت در جامعه و کشور فراهم خواهیم کرد.

محمدی همچنین تاکید کرد: طرح ها و پروژه های عمرانی دستگاه های محتلف اجرایی این استان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش مهمترین اهداف برگزاری آن را شامل ایجاد شرایط لازم برای نشان دادن واکنش مثبت و به موقع مردم و مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در مقابل تغییرات و تهدیدها اعم از طبیعی و غیرطبیعی و ارتقای سطح آمادگی فکری، مهارتی و اجرایی نهادهای دولتی استان به منظور آمادگی دفاعی و برنامه ریزی شده در برابر تهدیدهای احتمالی اعلام کرد.

محمود مومن نسب افزود: کهگیلویه و بویراحمد پس از تهران و خراسان رضوی سومین استان برگزار کننده این همایش در کشور در سال جاری است.

وی عنوان کرد: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای هماهنگی و همکاری در زمینه پدافند غیرعامل تلاش، باور و اعتقاد همه جانبه ای داشته و تاکنون از هیچ اقدامی دریغ نکرده اند.

مومن نسب گفت: آموزش و اطلاع رسانی پیش نیاز مهمی در پیشبرد تمام امور به ویژه پدافند غیرعامل است و این موضوع در کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه جدی متولیان امر قرار دارد.

وی بیان داشت:10 استاد از دانشگاه های تهران و دانشگاه امام حسین(ع) برای اجرای این همایش و دوره تربیت مربی به استان دعوت شده اند.

استاد دانشگاه تهران و مدرس این همایش نیز گفت: در گذشته شیوه جنگ کشتن، تخریب کردن، اسارت گرفتن و تصرف کردن بود اما در حال حاضر این شیوه تغییر کرده و بی‌حس کردن، از کار انداختن، خلع سلاح کردن و تغییر دادن حکومت‌ها مدنظر است.

حبیب الله سهامی افزود: شیوه جنگ اطلاعاتی، سلطه‌جویی، فرهنگی و سایبری است که ویژگی این جنگ داشتن قدرت تخریب بالا، هوشمندی، کنترل از راه دور، انهدام اهداف در عمق و سرعت و دقت عملیات است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ پیشرفت‌های خوبی که در سال‌های اخیر در تمام زمینه‌ها داشته توانسته به وسیله پدافند غیر عامل آسیب‌پذیری تاسیسات هسته‌ای خود را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا