گوناگون

آغاز اجرای طرح احیاء 60 هزار هکتار از جنگل‌های سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: مطالعات طرح احیاء 60 هزار هکتار از جنگل‌های استان انجام و کار احیاء آن آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سمنان، سیدحسن میرعماد با بیان اینکه نمی‌خواهیم درباره مشکلات منابع طبیعی چیزی بگوییم زیرا دیگر تکراری شده است، اظهار کرد: به دلیل کمبود نیروی انسانی باید به سمت مردم حرکت کنیم، زیرا بدون مشارکت مردم قادر به حفاظت از منابع طبیعی و احیاء جنگل‌ها و مراتع نیستیم.

وی تصریح کرد: در این راستا، در نقاط بحرانی و در مجاورت مرزی با استان‌های گلستان و مازندران تجهیزات اولیه اطفاء حریق همچون آتش‌کوب، بیل، ظرف آب و دیگر تجهیزات را در اختیار دهیاری‌ها قرار دادیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: مردم در زمینه اطفاء حریق همکاری دلسوزانه‌ای با منابع طبیعی دارند؛ در دشت شاد و در مجاورت مرزی با پارک جنگلی گلستان، نیروهای مردمی دوشادوش منابع طبیعی آتش جنگل را خاموش می‌کنند.

میرعماد همچنین سطح جنگل‌های استان را 352 هزار هکتار اعلام و اضافه کرد: 60 هزار هکتار از این جنگل‌ها به دلیل همجواری با استان‌های مازندران و گلستان و برخورداری از دو نوع آب و هوا حالت اکوتون داشته و جزء جنگل‌های خزری محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: در دولت گذشته، مصوب شد تا به جنگل‌های ایرانی – تورانی ردیف خاص اعتباری تعلق گیرد اما این ردیف پایدار نشد و در دولت جدید از محل صیانت جنگل‌های زاگرس ردیف اعتباری برای آن تعیین شد که با گشایش اعتبار در این بخش، مدیریت در این حوزه بهبود یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تدوین برنامه جامع برای جنگل‌های خزری در استان سمنان خبر داد و گفت: مطالعات 60 هزار هکتار از جنگل‌ها کامل و کار احیاء آن‌ها در استان آغاز شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا