گوناگون

زنجانیها مشکلات خود را از طریق سامانه 111 با رئیس جمهور در میان بگذارند

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید انصاری افزود:  طی دوره های قبلی سفرهای رئیس جمهوری به استانها انتقادهایی به نحوه و چگونگی انعکاس مشکلات از سوی مردم به رئیس جمهوری به صورت مکتوب وجود داشت که برنامه ریزی های لازم در راستای رفع این مشکل انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز 111 در راستای دریافت مشکلات، نظرات و انتقادات شهروندان ادامه تداد: در این مرکز 200 اپراتور آموزش دیده به طور همزمان نسبت به ثبت نظرات شهروندان اقدام خواهند کرد.

استاندار زنجان گفت: نظرات ارائه شده احصا و در نهایت آنچه در طول سفر قابل پاسخگویی باشد اقدام شده و نامه هایی که نیازمند زمان برای بررسی بیشتر باشند در فرصت های مقتضی و مناسب پاسخ داده می شوند.

انصاری با تاکید بر اینکه طی این سفر، نامه و درخواستی به صورت مکتوب دریافت نمی شود، ادامه داد: صحبت های شهروندان ضبط و بلافاصله مکتوب شده و در کمترین زمان ممکن در اختیار افراد متولی قرار می گیرد تا بدین طریق هم حرمت شهروندان در راستای بیان مشکلات و نظرات حفظ شده و هم خواسته های مردم به زبان خودشان بیان شود.

وی یادآور شد: بر اساس این شیوه، مردم متحمل زحمات فراوان با طی راه برای بیان مشکلات خود نمی شوند و بستر مناسبی برای بیان دیدگاههای هم استانی ها در شهرستانهای مختلف استان نیز فراهم می شود.

استاندار زنجان گفت: این مرکز با شماره تلفن 111 از صبح سه شنبه هفته جاری به صورت آزمایشی کار خود را شروع کرده و به طور رسمی از صبح چهارشنبه 30 مهر تا غروب جمعه آماده دریافت و ثبت نظرات و مشکلات مردم استان خواهد بود.

انصاری ادامه داد: رئیس جمهور مهمان استان است و میزبان مردم استان. دستگاههای دولتی هم بخشی از مردم استان هستند که میزبانی را برعهده دارند. نوع استقبالی که از حضور رئیس جمهور در استان می کنیم مصداق ( مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد) است.

وی افزود: مردم استان ما آداب مهمان نوازی را از بسیاری از مردم کشور بهتر می دانند و به جا می آورند و در این سفر هم قطعا بجا خواهند آورد و مطالبات هم در همین حضورها مطرح خواهد شد.

استاندار زنجان گفت:  مشکل اصلی کند شدن روند اجرای پروژه مسکن مهر در استان است و قطعا در این خصوص دولت تصمیمات مناسبی خواهد گرفت.

انصاری افزود: مسکن مهر در استان ما به لحاظ مراحل اجرایی از بسیاری از استانهای دیگر جلوتر است و جزو 6-5 استانی هستیم که وضعیت مطلوب تری در اجرای پروژه مسکن مهر داشته ایم و البته نواقصی هم در این زمینه وجود دارد که باید رفع شود .

وی ادامه داد: بیشتر دنبال این هستیم که این فرصت را برای طرحها و برنامه هایی استفاده کنیم که برای کل استان بتواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

انصاری افزود: دنبال این نیستیم که در یک سفر رئیس جمهور به استان تمام مشکلات استان را مطرح کنیم و قرار نیست تمام مشکلات در یک دوره حل شود. هنر ما می تواند اولویت گذاری درستی برای خواسته ها و مطالبات و مشکلات استان باشد. آن چیزی را مطرح کنیم که برای ما مهمتر است و دولت بتواند در حل آن به ما کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا