گوناگون

احداث و تعمیر 116 خانه بهداشت روستایی از محل جمع آوری زکات در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم باغبانی بعد از ظهر شنبه در همایش زکات ابراز داشت: تلاش داریم تا اعتبارات را به این سمت هدایت کنیم و بتوانیم این پروژه ها را تا پایان سال تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه 583 میلیارد ريال از ابتدای جمع آوری زکات در گلستان هزینه شده است، تصریح داشت: زکات در پروژه های مختلف در کشور هزینه می شود  که در حال حاضر در استان هزار و 371 پروژه انجام شده است که از این بین هزار و 85 پروژه از جنس فرهنگ بوده است.

باغبانی اضافه کرد: همچنین 170 پروژه  در بخش های عمرانی از جمله ساخت درمانگاه، تقویت شبکه برق، آبرسانی در حوزه کشاورزی و در بحث جهیزیه و درمان بوده که باعث توسعه  روستاها شده است.

وی از رشد 65 درصدی جمع آوری زکات در گلستان در سال 92 خبر داد و بیان داشت: این کار با همکاری تمامی مردم و ائمه جمعه و همچنین نماینده ولی فقیه در استان انجام شده است و امیدواریم تا در ادامه راه ائمه جمعه و فرمانداران بتوانند در این راه به ما کمک کنند تا بتوانیم از این ظرفیت ها به خوبی در استان استفاده کنیم.

دبیر شورای زکات استان افزود: زکات وسیله و فرصتی برای ایجاد مشارکت مردم در توسعه استان است و می تواند در بخش فقر زدایی در استان به کمک دولت بیاید و باید تلاش داشته باشیم تا مردم را به این سمت و سو هدایت کنیم و بتوانیم اعتبارات را به سمت پروژه های زکات هدایت کنیم.

این مسئول ادامه داد: قطعا هر چقدر دهیاری ها و شوراها  و همچنین مردم در این زمینه بیشتر اطلاعات داشته باشند می توانند بهتر کمک کنند و می توان با عزم ملی نتایج خوبی را به دست آورد.

وی اقتصاد و دارایی یکی از ادارات اثر گذار در زمینه جمع آوری زکات عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اقتصاد و دارایی می تواند در جمع آوری مالتجاره  در باب معافیت مالیاتی  کمک کننده باشد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا