گوناگون

ارتقای فرهنگ و اقتصاد کشور در گرو حرکت در مسیر اسلام است

81208199 5772668

ˈ سید احمد حسینی ˈ عصر روز پنجشنبه در حاشیه مراسم یادواره 130 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در شاهرود به خبرنگار ایرنا افزود : ارتقای فعالیت های فرهنگی و اقتصادی به عنوان دو عامل مهم در همه زمینه ها برای پیشرفت کشور دارای اهمیت است و به همین منظور مقام معظم رهبری تقویت این موضوع را در سال 93 مورد تاکید قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا تک تک آحاد جامعه وظیفه دارند به هر اندازه که در تولید فرهنگ و اقتصاد در جامعه نقش دارند، ارزش های الهی و انسانی را مورد توجه قرار دهند گفت : همه خیر و برکت کشور از خون شهداست و بعد از نعمت ولایت ، جایگاه شهدا ، جایگاه والایی در این سرزمین نزد ملت ایران است.

وی تاکید کرد : چنانچه می خواهیم در هر اقدام فرهنگی و اقتصادی در جامعه ،آسیب نبینیم ، باید از ارزش های دینی و انسانی دور نشویم .

وی ادامه داد : برای تامین سلامت در رفتار جامعه ، لازم است هریک به سهم و توان خود در فرهنگ و اقتصاد صداقت ، عدالت ، از خود گذشتگی و رفتارهایی که شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس به ویژه ایمان به خدا را مورد توجه قرار دادند ، ما نیز مورد توجه قرار دهیم .

وی با بیان اینکه برخی از فعالیت های فرهنگی و اقتصادی در کشور به دلیل دور شدن از ارزش های دینی به سلامت جامعه ضربه وارد می کند گفت : امیدواریم با برگزاری یادواره شهدا ، حرکت در مسیر دین اسلام حفظ شود .

فرمانده سپاه شاهرود نیز در باره دومین یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی جنگ سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان گفت : فرهنگ دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند برای توسعه فرهنگ دینی در جامعه است .

ˈعباس مطهریˈ با اشاره به توطئه های دشمنان علیه ملت ایران ،افزود : انشالله با اتکا به توان داخلی و یاری الهی توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد : از ایثارگری، رشادت و ایمان رزمندگان به خدا در دوران هشت سال دفاع مقدس باید درس بگیریم و از این تجربه ارزشمند در همه عرصه ها برای مبارزه با دشمن بهره ببریم .

فرمانده سپاه شاهرود گفت : امروز جوانان و نوجوانان ایرانی باید ویژگی های رزمندگان در دوران جنگ را الگوی خود برای پیشرفت کشور قرار دهند و بدانند با مقاومت و ایستادگی در برابر سختی ها ، می توان به پیروزی رسید.

در این مراسم فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت : در همه امور وظیفه داریم پیرو ولایت فقیه باشیم و برای مقابله با توطئه های دشمنان نظام ،در مسیری که رهبری تعیین می کند حرکت کنیم .

سردار ˈعلی استاد حسینی ˈ افزود : در جنگ نرم یکی از ابزارهایی که سلامت خانواده ها را هدف قرار داده ، برنامه های غیر اخلاقی ماهواره است و باید تلاش کنیم از این ابزار دشمن به ما ضربه وارد نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم با برگزاری نمایشگاهی با هدف معرفی تلاش های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس در بخش تدارکات، انواع شیوه ها و اقدامات انجام شده با جلوه های ویژه و زیبا به نمایش درآمد.

در این نمایشگاه با انواع ماکت های تهیه شده، شیوه های تدارکات به ویژه در خط مقدم جبهه ها در دوران جنگ به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه و یادواره با همکاری یگانهای لشکر 58، تیپ 158 ، گروه 10 هوایی محرم ، سپاه سمنان و شاهرود و دستگاههای اجرایی برگزار شد.

در نمایشگاه و یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی جنگ سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان که در حرم شهدای گمنام شاهرود برگزار شد بیش از 100 نفر از فرماندهان تدارکات سپاه سراسر کشور شرکت داشتند.ک/2

1496 ** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا