گوناگون

بسترهای نرم افزاری برای توسعه گلستان آماده شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقلو در جلسه ای که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور شامگاه دوشنبه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سند آمایش سرزمین و سند جامع توسعه استان درراستای اسناد بالادستی در استان تدوین شده که از 66 مدیریت 53 موضوع بیرون آمده است.

وی بیان کرد: تمام ظرفیت های استانی و شاخص هایی که ظرف 4 سال قرار است نهادهای دولتی و ارگان ها به آن برسند دراین اسناد مشخص شده است وهمه این ظرفیت های احصا شده دغدغه های ما است.

استاندار گلستان بیان کرد: علیرغم اقدامات زیادی که از طرف دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در کشور انجام شده است اما هنوز تسری آن به استان ها نرسیده است و آن جاری و ساری بودن را پیدا نکرده است وبرخی موانع هم در این رابطه موانع برون استانی است .

منابع بانکی استان از مصارف کمتر است

صادقلو در ادامه افزود: ما باید به سمت مدیریت تولید حرکت کنیم ولی در این خصوص موانع قانونی همچنان ادامه دارد و یکی از منابعی که ما باید از آن در راستای توسعه استان استفاده کنیم منابع بانکی است ولی بانک های استانی در معرض آسیب هستند چون در برخی موارد مصارف بانک های 192 درصد از منابع ما بیشتر است.

وی با بیان این که از تجمیع بانک های استان برای کمک به توسعه استان قول 300 میلیارد تومانی گرفته شده، گفت: ما استان کشاورزی هستیم و معافیت مالیاتی داریم ولی چون کشاورزی استان صنعتی نیست از این معافیت مالیاتی ارزش افزوده برای استان ایجاد نمی شود و به همین دلیل باید در استان ویژه بینی اتفاق افتد.

گلستان نیازمند ویژه بینی است

استاندار در ادامه با اشاره به این که ما استان زیر کف هستیم  اظهار کرد: به دلیل زمان کمی که از زمان استان شدن گلستان می گذرد ما نیازمند ویژه بینی هستیم و این به دلیل نگاه منطقه ای ما نیست بلکه به دلیل نگاه منطقی ما است.

صادقلو تصریح کرد: ما هر همتی را دردرون استان انجام می دهیم ولی اگر این ویژه بینی انجام  نشود ما نمی توانیم متناسب با کشور حرکت کنیم .

وی با اشاره به این که ما حاضر به دفاع منطقی از مساله ویژه بینی به استان هستیم گفت: ما ظرفیت کرویدری را در استان داریم و برای تحول استان هم طرح هایی تقدیم شده است.

استاندار با بیان این که استان ما حوادث مستحدثه بسیار دارد گفت: سیل خرداد ماه 85 میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرد و آتش سوزی هم از حوادث مستمر استان است و طرح جامع اطفاء حریق هم در استان آماده شده است واجرایی شده همین طرح ها می تواند در تحول استان نقش اساسی داشته باشد.

وی  تصریح کرد: امروز استاندار 12 درصد بودجه استان را در اختیار دارد که 50 درصد این 12 درصد هم از سوی مرکز دیکته می شود ولی اگر اختیارات استانداران بیشتر شود می توانند بهتر و راحت تر در راستای این اعتبارات در راستای توسعه استان تصمیم گیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا