گوناگون

ارزان فروشی محصولات مرغوب پلدختر/ وقتی دلالان نمک روی زخم خیارکاران می‌پاشند

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام علی محمد لروند در جلسه بررسی مسایل و مشکلات شهرستان پلدختر ارزان فروشی محصولات کشاورزی و باغی را دغدغه اصلی کشاورزان پلدختری عنوان کرد و گفت: کشاورزان این شهرستان مجبورند محصول خیار خود را به صورت ارزان به بازار عرضه کنند.

حجت الاسلام لروند افزود: صیفی کاران پلدختری بذر خیار را کیلویی 15 میلیون ریال خریداری و هزینه های سنگین دیگری را هم متحمل شده اند آیا سزاوار است هر کیسه خیار را تنها 60هزار ریال به واسطه ها و دلالان به فروش برسانند.

امام جمعه پلدختر تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته خیار پلدختر هر کیسه ای بین 200 تا 300 هزار ریال به فروش می رفت و این میزان کاهش قیمت در خرید این محصول صیفی کاران پلدختری را دچار ضرر و زیان جدی می کند.

حجت الاسلام لروند خطاب به معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: باید مشکلات کشاورزان و صیفی کاران این شهرستان به اطلاع استاندار لرستان برسد و دولت باید به قشر زحمت کش کشاورز و تولیدکننده توجه بیشتری داشته باشد.

IMG18571235

وی خواستار حمایت مسئولان امر از کشاورزان پلدختری شد و بیان داشت: اجازه ندهید کشاورزان این شهرستان که معیشت آنها از این راه تامین می شود دچار آسیب شوند.

امام جمعه پلدختر در بخش دیگری از سخنان خود به روند اجرای پروژه‌های عمرانی این شهرستان اشاره کرد و افزود: اگر برخی از مردم در زمان بازدید از پروژه ها به مسئولان انتقاداتی دارند این به معنای مخالفت با خدمات نظام نیست بلکه مردم قدردان خدمات نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی به مشکل ایستگاه پمپاژ “بن بازه” چم مهر پلدختر اشاره کرد و گفت: دغدغه اصلی مردم این روستا در رابطه با ایستگاه پمپاژ مسئله استفاده از آب برای آبیاری کردن زمین های کشارزی است که این موضوع واقعا مطالبه به حقی است.

وی افزود: پروژه پمپاژ ایستگاه پمپاژ “چم مهر” با  گذشت بیش از 12 سال  وارد فاز جدید عملیاتی شده است.

امام جمعه پلدختر اظهار امیدواری کرد که مسئولان کمک کنند تا این ایستگاه به بهره برداری برسد و کشاورزان بتوانند آب را به زمین های کشاورزی خود انتقال دهند.

حجت الاسلام لروند همچنین به تبلیغ پیامکی و شایعاتی در خصوص سد معشوره  اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر پیامکی با موضوع اینکه “اگر سد معشوره افتتاح شود رودخانه کشکان و آب پلدختر کم می شود” در بین مردم به صورت گسترده پخش می شود که این مسئله باعث نگرانی هایی در شهرستان شده است.

حجت الاسلام لروند تصریح کرد: اگر واقعا این موضوع تنها یک  شایعه است باید با شایعه سازان که موجب تشویش اذهان عمومی می شوند برخورد کرد و چنانچه واقعیت دارد باید تدبیری برای رفع نگرانی مردم اندیشیده شود.

وی افزود: در تابستان گذشته مردم شهر پلدختر با مشکلاتی در رابطه با آب آشامیدنی مواجه بودند که امیدواریم با برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب شاهد این گونه مشکلات طی امسال در شهرستان پلدختر نباشیم.

 امام جمعه پلدختر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار دریافت عوارض از وسایل نقلیه سنگین عراقی برای شهرداری پلدختر شد و گفت: با توجه به این که این شهر فاقد کمربندی است و روزانه تعداد زیادی از وسائط نقلیه سنگین عراقی از آن عبور می کنند شهرداری برای انجام فعالیت های تعمیراتی و بازسازی خیابانها نیاز است که عوارضی از این وسایل نقلیه دریافت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا