گوناگون

اروپا خواستار حمایت روسیه از طرح صلح اوکراین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در لوکزامبورگ بر لزوم ادامه تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین تاکید کردند.

مقامات اتحادیه اروپا با این حال تهدید کردند در صورت تشدید اوضاع در شرق اوکراین، آماده اعمال تحریم های اقتصادی علیه روسیه هستند، موضوعی که یکی از محورهای مذاکرات روز جمعه سران کشورهای عضو این اتحادیه در بروکسل خواهد بود.  

شرکت کنندگان در نشست امروز همچنین از روسیه خواستند از طرح صلح رئیس جمهوری اوکراین حمایت کند. از جمله “فرانک والتر اشتاین مایر” وزیر خارجه آلمان ضمن شجاعانه خواندن اعلام آتش بس یکجانبه از سوی دولت اوکراین گفت: ما انتظار داریم اکنون روسیه همکاری خود را به نمایش بگذارد.

در همین حال “اوآنا لونگسکو” سخنگوی ناتو در بروکسل با اشاره به تحولات روزهای اخیر مناطق شرقی اوکراین گفت: آنچه که ما طی این روزها در این مناطق شاهد بوده ایم، هیچ نشانه ای از کاهش تنش نداشته و بازگشت به عقب بوده است. کارشناسان ناتو برآورد کرده اند روسیه طی یک هفته اخیر شمار نظامیان مستقر خود در مرز با اوکراین را از هزار نفر به 3 هزار نفر افزایش داده است.

همچنین “ویلیام هیگ” وزیر خارجه انگلیس بر لزوم همکاری روسیه برای جلوگیری از انتقال سلاح از مرزهای این کشور به اوکراین توسط جدایی طلبان تاکید کرد. وی از روسیه خواست مانع تجهیز گروه های غیرقانونی در شرق اوکراین شود و تهدید کرد اگر این اتفاق نیافتد اتحادیه اروپا گام های دیگری علیه مسکو برخواهد داشت.

گفتنی است در نشست امروز وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ “پاول کلیمکین” وزیر خارجه اوکراین خواستار ادامه حمایت های سیاسی و همبستگی اروپا با کشورش شد و گفت: ما همچنین خواهان ارسال این پیام به روسیه هستیم که دولت این کشور نیز باید از طرح صلح اوکراین حمایت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا