گوناگون

استاندار اصفهان: تسریع در صدور مجوز ورود موقت شمش طلا، صادرات استان را افزایش می دهد

81200571 5759706

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، «رسول زرگرپور» در چهاردهمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، خواستار فعال شدن پنجره واحد در گمرک اصفهان شد.

وی افزود: نمایندگان سازمانهای جهاد کشاورزی، سازمان صنعت،معدن و تجارت، بیمه، ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان و اتاق بازرگانی در کنار نماینده گمرک و استاندارد برای تسریع در امر واردات و صادرات کالا از اول تیر امسال در محل گمرک باید حضور داشته باشند.

وی با اشاره به نبود آزمایشگاه ویژه فرآورده های نفتی در استان اصفهان برای صادرات تولیدات پایین دستی فرآورده های نفتی گفت: تجهیز و تقویت این آزمایشگاه با همکاری اداره کل استاندارد در دستور کار استان قرار می گیرد.

زرگرپور در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه دوم اصفهان از تسهیلات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: 80 درصد منابع این صندوق ارزی و 20 درصد آن ریالی است و به گفته مسوولان این صندوق هیچ محدودیتی برای جذب اعتبارات استانها وجود ندارد.

وی میزان جذب اعتبارات استان اصفهان از صندوق توسعه ملی در سال 91 را سه هزار و 880 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این صندوق فقط به بخش خصوصی تسهیلات می دهد و بخش دولتی سهمی از این صندوق ندارد و چون محدودیتی برای استان ها وجود ندارد بخش خصوصی استان می تواند از منابع آن برای توسعه و ایجاد فعالیت های اقتصادی استفاده کند.

استاندار اصفهان تنها مسئله تسهیلات صندوق توسعه ملی را واگذاری تمام ریسک تسهیلات به بانک عامل عنوان کرد و گفت: بانکها برای کاهش ریسک شرایط سختی را برای متقاضیان ایجاد می کنند و باید صندوق بخشی از ریسک را بر عهده گیرد تا بانکها شرایط را برای مشتریان تسهیل کنند.

وی تاکید کرد: اتاق اصفهان که مجموعه ای از فعالان اقتصادی استان را نمایندگی می کند، باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام دهد تا در شرایطی که ردیف های بودجه استان در رتبه آخر است بتوانیم در جذب تسهیلات بانکی رتبه نخست را از آن خود کنیم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: اتاق اصفهان در راستای برقراری ارتباط دو طرفه با فعالان اقتصادی، برای دریافت مسائل و مشکلات آنان و همچنین پیدا کردن راهکارهای اجرایی اقدام به راه اندازی سامانه نظرخواهی در سایت اطلاع رسانی اتاق کرده است.

«خسرو کساییان» به نقش مهم گمرک در موضوع صادرات و واردات اشاره کرد و گفت: تسهیل در امور گمرکی می تواند حجم مبادلات کالایی ایران با سایر کشورها را افزایش دهد.

کساییان با اشاره به سفر رییس جمهور به ترکیه و تاکید بر قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت کالا بین دو قاره گفت: گمرک نقش بسزایی در ترانزیت کالا و همچنین افزایش سطح مبادلات تجاری ایران با سایر کشورها دارد

مدیر گمرک استان اصفهان در این جلسه با اشاره به حجم و ارزش بالای صادرات مشتقات نفتی از گمرک اصفهان و کمبود پرسنل در این بخش گفت: با آنکه پست های خالی متعدد در گمرک اصفهان وجود دارد ولی اجازه استخدام نیروی انسانی به این گمرک داده نمی شود.

«اسد الله احمدی ونهری» به صادر نشدن سند تک برگی گمرک اصفهان اشاره کرد و گفت: به این دلیل برخی از ردیف های بودجه اختصاصی برای توسعه زیرساخت ها به گمرک اصفهان تعلق نمی گیرد و همچنین از اعتبارات برای توسعه گمرک نمی توانیم استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، از دو سال پیش صادرات مصنوعات طلا از گمرک اصفهان ممنوع و این امر موجب کاهش وزنی و ارزشی میزان صادرات استان اصفهان شد.

د/7140/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا