گوناگون

استاندار: خراسان رضوی از استانهای موفق در جذب کمکهای خیرین است

81210688 5777279

علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در نخستین گردهمایی مدیران جامعه خیرین حامی معلولان بهزیستی کشور در مشهد افزود: وجود دستگاهی معتمد، متعهد، متخصص و پاک دست همانند بهزیستی به عنوان واسط موجب شده است کمک های نیکوکاران و خیرین به افراد ناتوان زیرپوشش افزایش چشمگیر یابد.

وی اظهار کرد: شمار معلولان و افراد زیرپوشش بهزیستی به نسبت جمعیت بومی این استان اندک است اما به دلیل وجود بارگاه منور رضوی در این استان، کودکان، معلولان و سالمندانی که از سوی خانواده های خود به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) سپرده می شوند، تعداد این افراد را افزایش داده است.

وی افزود: هم اکنون 94 هزار معلول در خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهزیستی هستند که از خدمات توانبخشی، حمایتی و دیگر خدمات بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه 128 مرکز غیر دولتی در این استان خدمات دهی به این تعداد را بر عهده دارند، اظهار کرد: هفت هزار معلول از مراکز شبانه روزی، روزانه و ویزیت در منزل این استان خدمات دریافت می کنند که 45 درصد آنان معادل 4500 نفر مجهول الهویه و فاقد سرپرست هستند.

استاندار خراسان رضوی گفت: خدمات دندانپزشکی به دو هزار معلول، معافیت از سربازی یک هزار از اعضای خانواده معلولان در استان، ساخت بیش از دو هزار واحد مسکونی و بیش از 300 میلیارد ریال کمک خیرین به معلولان طی یکسال گذشته از خدمات بهزیستی این استان بوده است.

وی با اشاره به اعتماد خیرین به بهزیستی استان افزود: اشتغال معلولان، مناسب سازی محیط و اجرای قانون جامع حمایت از معلولان از مواردی است که باید در زمینه خدمت به این قشر مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: کمک مردم این استان به بهزیستی در سال گذشته 510 میلیارد ریال بوده است که از این نظر خراسان رضوی جزو استانهای برتر کشور می باشد.

تهمینه شکیب افزود: معلولان افرادی هستند که دچار معلولیتند اما توانمندی های دیگری دارند که با حمایت از آنان می توان نقش آفرینی و حضور آنان را در عرصه جامعه تقویت نمود.

وی با بیان اینکه معلولان نیز حق برخورداری از همه امکانات را دارند، اظهار کرد: شبکه سازی کمک های خیرین و مردم نیکوکار و هدایت و جهت دهی این کمک ها از مهمترین اهداف مورد پیگیری این اداره در سال جاری است./2

7496 /664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا