گوناگون

شهروندان فرایبورگ علاقه خاصی به بازدید از اماکن تاریخی اصفهان دارند

به گزارش خبرنگار مهر، سالمون ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که در تالار شورا برگزار شد با ابراز خرسندی از خواهر خواندگی اصفهان و فرایبورگ اظهار داشت: شهر فرایبورگ با 10 شهر در سراسر جهان خواهر خوانده است و این در حالی است که شهروندان فرایبورگ علاقه خاصی به مردم اصفهان و همچنین مجموعه تاریخی این شهر دارند.

وی با اشاره به شباهت فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر فرایبورگ با شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: البته باید توجه داشته باشید که شهر اصفهان بسیار بزرگ‌تر از شهر فرایبورگ است.

شهردار فرایبورگ ادامه داد: شهر فرایبورگ 220 هزار نفر جمعیت و 48 نفر عضو شورای شهر دارد که 33 نفر مرد و 15 نفر خانم هستند.

وی با اشاره به وجود 13 حزب مختلف در شورای شهر فرایبورگ نیز بیان داشت: در شورای شهر فرایبورگ شهردار رئیس شورای شهر است و اعضای شور نیز بر اساس نیز بر اساس آرائی که مردم به آنها داده‌اند درجه بندی می‌شوند.

سالمون با تاکد بر اینکه فرایبورگ جوان‌ترین شورای شهر را دارد، افزود: جوان‌ترین فرد شورای شهر فرایبورگ خانمی 18 ساله است و میانگین سنی اعضا نیز به 40 سال می‌رسد.

وی با اشاره به گوشه‌ای از فعالیت‌های شورای شهر فرایبورگ افزود: این شورا در زمینه‌های تحقیقات، توریست، علم و مهندسی پزشکی فعالیت دارند که بسیار شبیه فعالیت شورای شهر و شهرداری اصفهان است.

شهردار فرایبورگ با بیان اینکه انتخابات اعضای شورای شهر فرایبورگ هر 5 سال یکبار انجام می‌شود، ادامه داد: انتخاب شهردار نیز با رای مردم هر 8 سال یکبار است و ما در همه زمینه‌ها به غیر از پلیس که با ایالت است، مسئولیت داریم و در زمینه‌های اقتصادی، مدیریت شهری، انرژی، ترافیک، مدارس، امور فرهنگی و از همه مهمتر محیط زیست با کمیسیون‌های تخصصی فعالیت می‌کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه بودجه شهرداری و شورای شهر فرایبورگ با دریافت مالیات از شهروندان تامین می‌شود، افزود: بودجه شهرداری فرایبورگ سالانه یک میلیارد یورو است که بر حسب تقسیم بندی برای موارد مختلف هزینه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا