گوناگون

استاندار : زمینه تشکیل صندوق توسعه هرمزگان فراهم شده است

81202216 5762517

جاسم جادری یکشنبه در گفت وگوبا خبرنگارایرنا اظهار کرد: درهرمزگان پنج هزار ایرانی پول دار و سرمایه دار که کف سرمایه آنان به 100 میلیارد ریال می رسد فعالیت دارند.

رییس شورای برنامه ریزی هرمزگان یادآورشد: با استفاده از سرمایه این تعداد و همچنین اتخاذ سیاست های درست می توان زمینه های لازم را برای رشد و ارتقای همه جا نبه این استان با محوریت ایجاد و توسعه بخش صنعت مهیا کرد.

به گفته استاندار هرمزگان، هرمزگانی های مقیم و غیر مقیم (خارج از کشور) و ساکن داخل می توانند(پس از فراهم شدن مقدمات لازم تاسیس این صندوق ) با خرید سهام صندوق توسعه هرمزگان ضمن مشارکت درطرح های بزرگ و کوچک اشتغالزا و درآمدزای این استان از مزایای آن نیز بهره مند شوند.

وی با تشریح برنامه های دولت تدبیروامید برای سازندگی همگون مناطق غرب و شرق این استان بیان داشت: جذب تسهیلات ارائه شده از سوی صندوق توسعه ملی و همچنین استفاده از سرمایه صندوق توسعه هرمزگان منجر به تحولی همه جانبه در هرمزگان می شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اعلام اینکه ارزیابی فرمانداران براساس میزان جذب سرمایه خواهد بود افزود: هنر آنان باید این باشد که ضمن آوردن سرمایه گذار مقدمات لازم را برای فعالیت های آنان نیز فراهم کنند.

طرح تشکیل ˈ صندوق توسعه هرمزگانˈ از سوی مشاورو دبیر شورای ایرانیان خارج از کشور استانداری هرمزگان و نماینده تام الاختیاراستاندار این استان در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور پیشنهاد شده است.

ˈ بسترسازی لازم برای بهره گیری از توانمندی های تخصصی، علمی، فن آوری و اقتصادی و سرمایه ای آنان درتوسعه ملی و منطقه ای از ماموریت های اصلی مشاور استاندار ونماینده تام الاختیار استاندار هرمزگان در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور ذکر شده است.ˈ

با توجه به زیرساخت های موجود شامل دسترسی به چهار شیوه حمل ونقل جاده ای، ریلی دو خطه، آبی و هوایی بین المللی ، وجود دو منطقه آزاد تجاری قشم و کیش و هفت منطقه ویژه اقتصادی شامل: بندرشهیدرجایی، انرژی بر پارسیان، کشتی سازی خلیج فارس، جزیره لاوان، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، قشم و منطقه تازه تاسیس جاسک، صنایع فولاد و آلومینیوم، شیلات و صنایع غذایی زیر مجموعه آن، محصولات خارج از فصل کشاورزی، چهارده جزیره مسکونی و اقتصادی و زیست محیطی، افزون بر یکهزارکیلومتر مرزآبی و هزاران هکتار مزرعه پرورش میگو بسترهای لازم برای هر گونه سرمایه گذاری در این استان فراهم است.

راه اندازی صندوق توسعه هرمزگان می تواند در زمینه جذب و ساماندهی سرمایه های سرگردان مردم و پنج هزار سرمایه دارمقیم این استان که کف سرمایه آنان به 100 میلیارد ریال می رسد نقش بسزایی ایفا کند که خروجی آن ایجاد واحدهای مختلف تولیدی و گردشگری با مشارکت همگانی مردم خواهد بود.

هرچند طبق اطلاعات لازم هم اکنون افزون بر 50درصد ازصادرات و واردات کشوراز طریق بنادرهرمزگان با محوریت مجتمع بندری شهید رجایی انجام می شود و بیشترین درآمد گمرکی نیز به این استان اختصاص دارد،اما تمرکزصنایع درغرب بندرعباس(منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس وکشتی سازی خلیج فارس) ودوشهرک صنعتی این شهرموجب عقب ماندگی شهرستانهای غربی (پارسیان،بندرلنگه، بستک، خمیر) وشهرستانهای شرقی آن (میناب، رودان،سیریک، بشاگرد و جاسک) دربخش صنعت شده طوریکه امرار معاش مردم این مناطق از طریق فعالیت هایی نظیر کشاورزی و شیلاتی آن هم به روش سنتی بدست می آید.ک/3

512/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا