گوناگون

استاندار سیستان و بلوچستان: 10 هزار میلیارد تومان حداقل خسارت موادمخدر به کشور است

81216864 5788167

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی عصر پنجشنبه در حاشیه مراسم امحا پنج تن موادمخدر در زاهدان به ایرنا اظهار داشت: امروزه وزن موادمخدر را تجارتش بدست گرفته و تولید ثروت آن از تجارت نفت و اسلحه و صنعت گردشگری پیشی گرفته است.

وی اضافه کرد: دامنه آسیب موادمخدر و اعتیاد به یک نفر محدود نمی شود بلکه رویش آن سایه بر کیان و ثبات و ارزش خانوادگی و جامعه انداخته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بار تبعات پدیده شوم موادمخدر نباید تنها متوجه ایران باشد، گفت: تمامی تبعات این معضل بزرگ اجتماعی باید متوجه جامعه جهانی و هزینه سنگین آن بین تمامی جوامع و دولتها سرشکن شود و دولت بایستی در دیپلماسی فعال خود بیشتر به این موضوع بپردازد.

وی تصریح کرد: اگر عزم جهانی پشتوانه مبارزه با این پدیده شود ریشه کنی آن راه دشواری نخواهد بود اما گویا تعمدی در این راه وجود دارد که افزایش هر ساله کشت موادمخدر آن هم با وجود حضور کشورهای ناتو در افغانستان گواه بر این ادعاست.

وی ادامه داد: حال که برخی دولتها با حضورشان بر گسترش تولید این ماده خانمانسوز افزوده اند ضروری است افکار جهانی متوجه این موضوع شود که حضور نیروهای غرب در افغانستان عامل افزایش کشت و تولید موادمخدر شده است.

هاشمی اظهار داشت: زایش ریشه بسیاری از ناامنی ها، موادمخدر است، عده ای در این استان شرارتهای خود را مدیون درآمدهای قاچاق موادمخدر هستند.

وی خاطر نشان کرد: با وجودی که سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی در خط مقدم آلودگی قرار دارد اما اگر مدد مردم خوب این استان نبود خسارتهای این معضل شوم به مراتب بیشتر می شد.

استاندار گفت: سیستان و بلوچستان باید در این حوزه با نگاه ملی نگریسته شود و در واقع بایستی ستاد مرکزی مبارزه با موادمخدر در این استان متمرکز و مستقر شود.

وی از تلاشهای خوب نیروهای مرزبانی، انتظامی، امنیتی و نظامی در زمینه مبارزه با موادمخدر و سوداگران مرگ تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از چند خانواده شهید و جانباز مبارزه با موادمخدر تجلیل شد.

پنج تن انواع موادمخدر شامل تریاک، حشیش، کراک، هرویین و سایر موادمخدر غیر دارویی در پایان این مراسم به آتش کشیده شد. ک/2

653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا