گوناگون

استان قزوین از نظر امنیتی در بهترین وضعیت قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش مشترک دادگستری و نیروی انتظامی استان به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی ظهر پنجشنبه با حضور دادستان، رئیس دادگستری استان، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، روسای عقیدتی و سیاسی و حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی استان در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد.

ایوب رحیمی در این همایش بیان کرد: نیروی انتظامی علی رغم کمبود امکانات و همه سختی ها پناهگاه مردم است و این نعمت بزرگ توفیقی است که نصیب دستگاه انتظامی شده است.

وی اظهار داشت: طبق باورهای دینی ایرانیان ما آورزی امنیت را برای همه جهانیان می خواهیم با این حال برخی از قدرت های سلطه گر این امنیت را برنمی تابند و منطقه ما را ناامن کرده اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحقق عدالت در گرو اجرای قانون است و در صورت اجرای قانون عمده مشکلات جامعه ما حل خواهد شد.

وی ادامه داد: در برخی مواقع که دستگاه های اجرایی وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهند بار این اشتباهات بر دوش دستگاه قضایی و انتظامی است حال آنکه با اجرای قانون همه این هزینه ها از کشور مرتفع می شود.

حضور پلیس در جامعه متفاوت تر از گذشته است

رحیمی با اشاره به جایگاه اجتماعی پلیس اظهار داشت: امروز جایگاه پلیس در  جامعه بسیار متفاوت تر از گذشته است چرا که در نتیجه ایثارگری های پلیس مردم نیروها انتظامی را از خود می دانند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: نفس حضور پلیس در جامعه موجبات آرامش و اطمینان مردم را فراهم می کند و اگر قرار است ترس و رعبی ایجاد شود باید این ترس در وجود مجرمان شکل بگیرد.

وی افزود: در شرایطی به سر می بریم که لازم است پلیس از امکانات و ابزار جدیدتر و پیچیده تری استفاده کند چرا که به همان نسبت نیز وقوع جرایم پیچیده شده است.

امیری: دستگاه انتظامی بدون دستگاه قضایی هویت کاملی ندارد

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین در ادامه این همایش اظهار داشت:  دستگاه انتظامی بدون دستگاه قضایی هویت کاملی ندارد و فعالیت ها و وظایف این دو دستگاه مکمل یکدیگر است.

سرهنگ امیری گفت: قوه قضائیه به عنوان ضابط قوه قضائیه نقش مهمی در اجرای عدالت در جامعه دارد و تعامل میان این دو می تواند جریان امنیت را در جامعه تضمین کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس شاهد تعامل سازنده ای میان این دو دستگاه هستیم به گونه ای که در برخورد با متمردین طی 19 فقره قوه قضائیه به طور قاطع به نفع نیروی انتظامی حکم صادر کرده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان افزود: حضور به موقع قضات و حتی زودتر از ماموران در صحنه های جرم، مشارکت با نیروی انتظامی در جریان انجام ماموریت ها یکی دیگر از مظاهر همکاری سازنده و مکملی نیروی انتظامی و دستگاه قضا است.

کسب رتبه اول تا سوم در حوزه مدیریت کیفیت توسط نیروی انتظامی قزوین

امیری گفت: نیروی انتظامی استان در حوزه ارائه خدمات کیفی موفق به کسب رتبه های اول تا سوم در “مکنا” شده است.

وی افزود: مکنا نشانه اختصاری “مدیریت کیفیت نیروی انتظامی” است که به بررسی عملکرد خدمات ارائه شده توسط نیروی انتظامی می پردازد.

این مسئول بیان کرد: به دلیل کسب این موفقیت نیروی انتظامی قزوین به عنوان پایلوت مکنا در کشور مطرح شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: در 6 ماهه اول سال جاری شاهد کاهش 32 درصدی جرائم کارکنان نسبت به سال گذشته بودیم و نیز سازمان ت.انست 7/24 از مجموع 10 نمره را در حیطه سلامت کاری کسب کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا