گوناگون

اسراف در کشور بیداد می‌کند/ قدرت‌های ظالم مانعی برای درک جامعه جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یحیی جعفری عصر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری گفت: امروز در کشور اسراف بیداد می‌کند و این در حالی است که در دین مبین اسلام بر پرهیز از اسراف به شدت سفارش شده است.

وی به اسراف‌ها در مجالس عروسی و عزا اشاره و تصریح کرد: مسئولین باید در این زمینه پیشقدم بوده و با صرفه‌جویی در هزینه‌ها به الگویی مناسب برای سایر افراد جامعه تبدیل شوند.

امام جمعه کرمان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه تصریح کرد: باید رفتار و علمکرد ما به گونه ای باشد که در جهت کسب رضای الهی و فراهم شدن بستر لازم برای ظهور امام زمان(عج) باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به حدیثی از حضرت ولیعصر(عج) مبنی‌بر اینکه “من آن کسی هستم که دنیا را پر از عدل می‌کنم بعد از آنکه از ظلم، جور، ستم و ناروایی پر شده باشد”، گفت: امام زمان(عج) زمانی ظهور می‌کند که ظلم و تیرگی جهان را فرا گرفته باشد.

وی قدرت‌های جهانی را مانعی برای فهم و درک جامعه جهانی دانست و افزود: در دنیا افراد آزادی خواه و حقیقت جوی بسیاری وجود دارد که به دنبال راه حقیقی و درست هستند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: در زمان ظهور امام زمان(عج) که دنیا لبریز از ظلم و ستم است افرادی با بصیرت و آگاه نیز حضور دارند که ما مسلمانان و شیعیان باید سعی داشته باشیم که در این گروه جای داشته باشیم.

آیت الله جعفری همگان را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و اذعان داشت: باید با رعایت اصول دینی و احکام قرآنی به گونه ای رفتار کنیم که جزء منتظران حقیقی آن حضرت باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا