گوناگون

اسناد و کتب تاریخی مازندران جمع آوری می شود

81201442 5761206

ˈ لطف الله محمدن‍ژاد ˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از این اقدام را حفظ اسناد و کتب تاریخی به عنوان بخشی از سند هویت استان معرفی کرد.

وی جمع آوری و حفاظت از اسناد و کتب تاریخی را وظیفه مرکز اسناد دانست و گفت : اگر چه مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران بتازگی تسیس شده ولی جمع آوری اسناد و کتب قدیمی به عنوان نخستین برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران دیروز با حضور معاون رییس جمهوری در ساری راه اندازی شد.

سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران گفت : برای جمع آوری کتب و اسناد قدیمی

از ظرفیت شخصیت های فرهنگی ، نهادهای دولتی و رسانه های جمعی جهت آگاهی بخشی به شهروندان استفاده خواهد شد.

وی افزود : افراد علاقه مند به اهدای اسناد و کتب تاریخی می توانند با مراجعه به مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران در ساری نسبت به اهدای آنها اقدام کنند.

محمدنژاد گفت : چنان چه افرادی تمایل داشته باشند تا اسناد و کتاب های تاریخی را بفروشند ، کارشناسان سازمان اسناد و کتابخانه ملی پس از قیمت گذاری و طی مراحل قانونی از آنان خریداری خواهند کرد.

سرپرست اسناد و کتابخانه ملی مازندران همچنین از موافقت رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای تشکیل گروه های مردم نهاد فرهنگی در زمینه جمع آوری اسناد و کتب تاریخی خبر داد و افزود : افرادی که در این تشکل ها فعالیت دارند با نام سربازان یا ماموران فرهنگی نسبت به آگاهی بخشی به مردم و جمع آوری اسناد و کتاب های قدیمی در روستاها و شهرها اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد : طرح خرید اسناد و کتب تاریخی از سوی مرکز اسناد و کتابخانه ملی کشور به صورت پایلوت در مازندران اجرا خواهد شد.

هم اکنون یک میلیون جلد اسناد تاریخی و چهار هزار جلد کتاب تاریخی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران وجود دارد .ک/3

7329/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا