گوناگون

اشتغالی زایی مهمترین اولویت استان خوزستان است

به گزارش خبرنگار مهر، هوشمندصفائي پیش از ظهر امروز در نشست شوراي اداري این اداره کل اظهار کرد: سياست هاي اين اداره كل ايجاد تحول اساسي در اشتغال استان است و اين تحول بايد به گونه اي ايجاد شود كه مردم ثمره  آن را ببينند.

وي افزود:  امروز هيچ نيازي برتر از ايجاد اشتغال در استان نيست. اگر مشكل اشتغال جوانان حل شود بسياري از ناهنجاري ها حل خواهد شد.

دبيركارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان بر لزوم تشكيل كارگروه اشتغال در شهرستان ها تاكيد كرد و گفت:‌ ظرفيت هاي شهرستان ها در زمينه ايجاد اشتغال بايد شناسايي و معرفي شوند تا بر اساس اين آمار و اطلاعات سند توسعه اشتغال استان تنظيم شود.

صفايي در ادامه از اهميت بخش تعاوني در شكوفايي اقتصاد سخن گفت و افزود: توسعه بخش تعاوني اثر بسياري در كاهش نرخ بيكاري دارد.

وي دو مولفه مهم در سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري را حضور حداكثري مردم در فعاليت هاي اقتصادي و حمايت از كارآفرينان دانست و گفت: با توسعه بخش تعاوني اين دو مهم اجرايي خواهد شد.

صفایی با اشاره به نامگذاري امسال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» توسط مقام معظم رهبري گفت: بايد روحيه جهادي مديران تقويت شود و از اين جايگاه در خدمت رساني هر چه بيش تر به مردم تلاش كنيم.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان در ادامه با اشاره به بحث همگاني كردن بيمه در دولت گفت: دولت تدبير و اميد تاكيد بسياري در بحث همگاني بيمه دارد و تلاش هاي بسياري در كاهش هزينه هاي درمان و همگاني كردن بيمه انجام شده است.

صفائي بر اهميت بيمه روستاييان، كشاورزان و عشاير تاكيد كرد و گفت:‌ با توجه به شمار بسيار مشمولان اين بيمه در خوزستان، لزوم تلاش بيشتر براي اطلاع رساني به اين افراد احساس مي شود كه تا پايان شهريورماه عده بسياري از كشاورزان، عشاير  و روستائيان تحت پوشش اين بيمه قرار گيرند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا