گوناگون

اشتغال 10 هزار نفر در آذربایجان غربی در دستور کار امسال

81197825 5755084

به گزارش خبرنگار ایرنا، تقی کهوریان شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان افزود: ایجاد اشتغال پایدار و اعطای بیش از 50 درصد اعتبارات بانکی به طرحهای بنگاههای اقتصادی زودبازده که از سوی کارگروه اشتغال استان معرفی شده است زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری در استان است.

وی گفت: در حال حاضر 26 واحد صنعتی راکد و نیمه راکد که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی هستند نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش هستند و برای این منظور اعتباری افزون بر 740 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا هفت طرح گردشگری شامل هتل، مجتمع تفریحی، مهمانپذیر، مجتمع آب درمانی مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد واحدهای بالای 40 درصد شامل اعطای تسهیلات سرمایه در گردش شوند.

کهوریان ادامه داد: مشکل دریاچه ارومیه و کاهش فعالیت حوزه کشاورزی ما را بر این می دارد که در توسعه و اشتغالزایی در بخش صنعت و معدن توجه ویژه ای داشته باشیم و زمینه های لازم برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در استان را فراهم آوریم.

وی تعداد طرح های ارائه شده به این کارگروه را 158 مورد اعلام کرد و افزود: ملاک های علمی و منطقی با رویکرد اولویت در تولید محصولات و بکارگیری تکنولوژی بالا و نیروهای کاردان و متخصص دانشگاهی در امور مدیریتی در انتخاب این طرح ها مورد توجه قرار می گیرد.

کهوریان افزود: سال 90، 117 هزار بیکار داشتیم که این تعداد در سال 92 به 99 هزار نفر کاهش یافته است ولی باید متذکر شد که هر سال بین شش الی هفت هزار نفر به نرخ بیکاری استان اضافه می شود که امسال قصد داریم زمینه اشتغالزایی برای 10 هزار نفر را فراهم کنیم و تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق و سرعت عمل در بررسی طرح های سرمایه گذاری اقتصادی و صنعتی و حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی موجود می باشد.

وی اضافه کرد: مطمئنا امسال به دلیل بحران دریاچه ارومیه و کم رونق شدن فعالیت های کشاورزی بیم آن می رود که میزان بیکاری در استان افزایش یابد که برای حل این معضل نیازمند توسعه و تقویت بخش صنعت و فعال سازی واحدهای تولیدی در حوزه تولیدی، خدماتی هستیم.

در این جلسه مقرر شد تا برای تسریع در بررسی و ارزیابی طرحهای تولیدی و صنعتی، کمیته کارشناسی در دفتر امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شود و طرحهای ارائه شده با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل استان از نظر توجیه اقتصادی بررسی شوند.

در ادامه این جلسه اعضای کارگروه به طرح دیدگاهها و ارائه نظرات خود در رابطه با روند اعطا تسهیلات بانکی به بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدمات پرداختند.

آذربایجان غربی دارای سه میلیون نفر جمعیت است.

35 درصد اشتغال مردم آذربایجان غربی در بخش کشاورزی متمرکز است.

7126/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا