گوناگون

محصولات کشاورزی مازندران از کیفیت خاصی برخوردار است

81197842 5755109

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ عزیز الله شهیدی فرˈ روز چهارشنبه در آیین نخستین برداشت محصول شلیل مازندران در میاندرود با بیان اینکه این استان در تولید برنج و گیاهان زینتی در رتبه نخست کشور قرار دارد افزود: در تولید محصولاتی مانند مرکبات، نهال زیتون و توت فرنگی نیز این استان در رتبه دوم کشور قرار دارد است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که مازندران به لحاظ سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و بازده در هکتار جایگاه ویژه ای دارد و ایجاد تناوب کشت موضوع مهمی در کشاورزی استان است که باید مورد توجه قرار گیرد .

سرپرست معاونت بهبود سازمان جهاد کشاورزی مازندران شغل اکثر مردم میاندرود را کشاورزی دانست وخواستار حمایت هرچه بیشتر از این قشر زحمتکش شد .

شهیدی فر با تاکید بر رفع نگرانی کشاورزان در فروش محصولات زراعی ، بیمه محصولات کشاورزی را امری بسیار مهم دانست که باید به آن اهمیت داده شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندرود نیز در این آیین مساحت باغ های این شهرستان را هفت هزار و 500 هکتار برشمرد و گفت: از این مساحت حدود 70 درصد باغ درختان سیاه ریشه و 30 درصد باغ درختان مرکبات است.

ˈ سید شبیر موسویˈ با اشاره به 35 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در شهرستان میاندرود افزود: شغل بیش از 85 درصد مردم این شهرستان کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در میاندرود از جایگاه ویژه ای برخوردار است ادامه داد: این شهرستان در تولید محصول برتج، گندم و کلزا رتبه هفتم استان را داراست .

موسوی به بارندگی های اخیر و خسارت ناشی از سیل به محصولات کشاورزی میاندرود اشاره کرد و گفت: بارندگی های اخیر و ناتوانی کانال ها در هدایت آب به سمت دریا و وقوع سیلاب عامل وارد شدن خسارات فراوانی به کشاورزی شهرستان شد .

در همین حال آیین برداشت نخستین محصول شلیل مازندران روز چهارشنبه با حضور مدیر کل دفتر باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان میاندرود در روستای بادله برگزار شد.

مدیرکل دفتر باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در این آیین بر لزوم مکانیزه کردن فعالیت کشاورزی در باغ های میوه تاکید کرد و خواستار اعمال مدیریت کارا و علمی در تولید محصولات کشاورزی شد .

ˈ مجید دریمیˈ با بیان اینکه مازندران شرایط مناسبی برای تولید محصولات استراتژیک کشاورزی دارد افزود: باید از تجربه کشاورزان برای تولید هرچه بیشتر محصولات کشاورزی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه تنها نهالستان مجوز دار مازندران بیش از 300 هزار اصله نهال تولید می کند ادامه داد: اگر تولید خود را به دو میلیون برساند نیاز کشور را تامین خواهد کرد.

میاندورود بیش از هفت هزار هکتار باغ میوه دارد که حدود دو هزار هکتار آن به درختان سیاه ریشه و بقیه به انواع مرکبات اختصاص دارد.ک/2

7330 /402

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا