گوناگون

اصلاح رفتار پرسنل دستگاه های قضایی و انتظامی در قزوین ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، همایش مشترک دادگستری و نیروی انتظامی استان به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی ظهر پنجشنبه با حضور دادستان، رئیس دادگستری استان، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، روسای عقیدتی و سیاسی و حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی استان در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد.

جمال انصاری در این همایش گفت: امنیت، استقرار و ثبات امروز جامعه مرهون مجاهدت افرادی است که امروز دیگر در میان ما نیست اما همه ما با نقش آفرینی متفاوت وظیفه داریم راه آنها را ادامه دهیم.

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: امروز ارتقاء نظام در بخش های مختلف یکی از مهمترین مسائلی است که مورد تأکید نظام و بزرگان کشور است و موضوع امنیت در بخش های مختلف یکی از ابعاد ضروی ارتقای نظام است.

وی افزود: ارتقا و تامین امنیت در کشور و استان بر عهده افراد و دستگاه های متعددی است اما عمده این مسئولیت متوجه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کشور است لذا بر این اساس دو دستگاه انتظامی و قضایی کشور مانند دستگاهی مکمل در کنار یکدیگر با حمایت متقابل و هم افزایی بخش اعظمی از امنیت جامعه را تامین می کنند.

این مسئول اعلام کرد: در صورتی که تعامل موجود میان دستگاه های تامین کننده امنیت بیشتر شود و تصمیمات جمعی بگیریم مبارزه با جرم و جنایت و ارتقای سطح امنیت استان روند مطلوبتری خواهد داشت.

در تأمین امنیت سطح توقعات مردم در نظر گرفته شود

رئیس دادگستری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شاخص های امنیتی هیچ محدودیتی ندارند چنانکه هیچ دولتی در دنیا نمی تواند مدعی نمره گذاری و تعیین حد برای امنیت باشد.

انصاری ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که جریان تامین امنیت تنها راضی کننده مسئولان نباشد و بهتر است با در نظر گرفتن سطح توقعات مردم شاخص های امنیتی را متناسب با وضعیت آنها تنظیم کنیم.

این مسئول با اشاره به وضعیت امنیتی استان قزوین افزود: در مجموع اوضاع امنیتی استان مناسب است و حتی در برخی حوزه ها مناسب و روبه شکوفایی روزافزون است که این مهم با همکاری همه دستگاه های تامین کننده امنیت در استان و کشور محقق شده است.

اقدامات تامین امنیت نباید دفعی و مقطعی باشد

رئیس کل دادگستری قزوین بیان کرد: اقدامات ما برای تامین امنیت نباید دفعی و مقطعی باشد بلکه لازم است در این موضوع مهم بیش از همه در پی جلب مشارکت مردم باشیم.

انصاری افزود: جلب مشارکت مردم که محور امور حاکمیتی دینی است مانند مشارکت های سیاسی و اقتصادی یک اصل انکار نشدنی در تامین امنیت اجتماعی است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در ارتقای سطح امنیت کشور بیان کرد: دستگاه های تامین کننده امنیت مکلف به انجام وظیفه هستند و مشارکت مردم هم سازنده است اما پیشگیری بر همه امور اولویت دارد.

ارتقای سطح مهارت و برخورد دستگاه های تامین کننده امنیت ضروری است

رئیس کل دادگستری قزوین با اشاره به اهمیت بحث آموزش برای دستگاه های قضایی و انتظامی تصریح کرد: سطح آموزش و مهارت در دستگاه های انتطامی و قضایی در برخی مواقع در آینده کافی و قانع کننده نخواهد بود که این موضوع بیانگر آن است که در آینده باید سطح آموزشی و برخورد را در این دستگاه ها ارتقاء یابد.

انصاری گفت: افرادی که به مراکز انتظامی و قضایی مراجعه می کنند دارای مشکلات عدیده اند و نمی توان از آنها انتظار داشت که با یک رفتار طبیعی برخورد کنند بنابراین نیازمند است پرسنل انتظامی و قضایی با رفتاری شایسته و به دور از برخوردهای هیجانی و نامتعارف با این افراد رفتار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا