گوناگون

اعتبار 120 ميليون توماني براي المپياد ورزشي/ لزوم توجه به فعاليت هاي ورزشي در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، سالار عرفانی نسب ظهر شنبه در مراسم آغاز به كار المپیاد ورزشی مدارس استان كردستان كه با حضور جمعي از مسئولان استان در مدرسه شهيد نامدار مرادي برگزار شد، اظهار داشت: توسعه ورزش در مدارس یکی از سیاست‌ های آموزش و پرورش است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهميت فعاليت هاي ورزشي در سطح مدارس استان كردستان افزود: لازمه داشتن قهرمانان ورزشی در سطح استان فراهم کردن امکانات لازم برای به روز کردن استعدادهای آنان است و المپیاد ورزشی در بین مدارس هم در بحث نشاط و تندرسی و هم در بحث استعدا یابی بین دانش آموزان می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: این المپیاد ورزشی با هدف ایجاد نشاط و شادابی در مدارس، افزایش مشارکت دانش آموزان و سایر اولیای مدرسه در فعالیت های ورزشی، ترویج سیاست مدرسه محوری، توسعه و ارتقای آمادگی جسمانی و مهارتی و ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی دانش آموزان در سطح کلیه مدارس کشور از جمله استان برگزار می شود.

عرفانی نسب یادآور شد: المپیاد ورزشی امسال با سازو کار جدیدی در سطح مدارس برگزار می شود و ارتقاء سطح روحی و سلامت نوجوانان و توسعه سطح مهارت های ورزش دانش آموزان یکی از اصلی ترین اهداف این المپیاد است.

وی به موضوع ورزش همگاني در استان كردستان و نقش مدارس در اين مهم عنوان كرد و ادامه داد: ارتقاء وزش به ویژه  ورزش همگانی در جامعه از مدارس امکان پذیر است و ترویج ورزش در بین نوجوانان می تواند در آینده به عنوان فرهنگی همگانی تبدیل شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: یکی از فرازهای سهم سند توسعه تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت زیستی و بدنی نوجوانان در جامعه است و انتظار می رود با برگزاری چنین برنامه های شاهد تحقق این اهداف باشیم.

عرفانی نسب اظهار داشت: دانش آموزان در سایه ورزش می توانند به جوانی اخلاق مدار در جامعه تبدیل شوند و این امر می تواند در سلامت روحی جامعه تاثیر  داشته باشد.

وی افزود: تعامل، همکاهنگی، اخلاق مداری و سلامت جامعه از جمله اهداف اصلی آموزش و پرورش است که با بهره گیری از ورزش می تواند آن را در بین جوانان و نوجوانان ترویج داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: دانش آموزان همچنین باید در راستای کسب علم و دانش تلاش جدی را داشته باشند چرا که توسعه و پیشرفت کشور در گرو سطح معلومات دانش آموزان است.

عرفانی نسب با اشاره به اهميت تحصيل و تهذيب در آموزه هاي ديني ما یادآور شد: همچنین تهذیب و ورزش دو مولفه ای است که باید فرزندان برومند جامعه اسلامی با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام در آن تبهر داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود در اين مراسم گفت: اجرای چنین برنامه های می تواند در سلامت جامعه و توسعه و ترویج ورزش همگانی نقش بسزایی داشته باشد.

در اين مراسم كه با حضور مديران آموزش و پرورش و جمعي از مديران حوزه ورزش و جوانان برگزار شد، دانش آموزان حاضر به اجراي برنامه هاي مختلف فرهنگي و ورزشي پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا