گوناگون

افتتاح خط آهن ایران

به گزارش خبرنگار مهر، محمد غراوی شامگاه سه شنبه در چهارمین جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی افتتاح پروژه راه آهن گرگان- ترکمنستان و قزاقستان ، اظهار کرد: اگر تمام عوامل اجرایی این خط آهن تا زمان افتتاح در منطقه حضور داشته باشند این راه آهن تا 15 آبان قابل افتتاح است.

وی تصریح کرد: ریل گذاری این مسیر تقریبا به اتمام رسیده است و در حال حاضر نصب علائم ثابت و الکترونیک خط راه آهن شروع شده است و و می توان با تلاش شبانه روزی برخی از مشکلات را مرتفع ساخت.

غراوی افزود: برخی مسائل فنی، جوشکاری برخی مسیرها و نصب علایم در حال انجام است ولی اعتقاد داریم که اگر قرار است این افتتاح مانند دفعات گذشته باشد و به بهره برداری نرسد بهتر است تا زمان اتمام پروژه افتتاحی صورت نگیرد.

این مقام مسئول راه آهن کشور تصریح کرد: اولین مشکل این مسیر تقاطع ها است که در برخی از این تقاطع ها نمی توان بهره برداری اصولی و تام و کاملی را از آن داشت که باید اصلاح شود.

غراوی با بیان اینکه 11محور تقاطع در خط راه آهن ایران-ترکمنستان وجود دارد، افزود: دو تقاطع بهسازی شده است و سه تقاطع در شرایط بهره برداری است وبرای  چهار تقاطع نیز تمهیدات لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد:راه آهن در حال حاضر قابلیت انتقال دو هزار 500تن بار را دارد و در صورت افزایش ظرفیت نیاز به برخی  اصلاحات در خصوص شیب ریلی در برخی از تقاطع‌هاست.

این مقام مسئول با بیان این که به جز ایستگاه اینچه برون برای هیچ کدام از ایستگاه ها ایستگاه مسافری در نظر گرفته نشده است گفت: هر چند در مرحله اول این خط آهن تنها برای حمل بار است اما باید در مرحله دوم برای حمل مسافر هم ایستگاه های مسافر پیس بینی شود.

غراوی افزود: در خصوص ریل عریض مشکلی وجود ندارد و سیاست ما به عنوان بهره بردار به گونه‌ای است که بتوانیم میزان باری که از آسیای میانه می آید و یا از کشور خارج می شود قابل انتقال باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا