گوناگون

افزایش روند مهاجرت روستاییان به‌دلیل کم‌آبی ‌

استاندار فارس در خصوص احتمال افزایش روند مهاجرت روستاییان به شهرها به‌دلیل تداوم خشکسالی و بحرانی شدن وضعیت آب، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، دکترسیدمحمد احمدی شبنه 3 آبان در همایش شهرداران استان فارس، گفت: اگر شرایط فعلی آب تداوم داشته باشد، طی آینده‌ای نه‌چندان دور، در برخی از شهرستان‌ها شاهد سرعت گرفتن روند مهاجرت روستاییان خواهیم بود.

احمدی گفت: این مهاجرت اجتناب‌ ناپذیر خواهد بود و تنها راه جلوگیری از آن، جایگزینی فرصت‌های شغلی جدید و رونق فضای کسب و کار در روستاها‌ست.

استاندار فارس با تصریح اینکه اجازه متشنج کردن فضای فارس را به هیچ فرد و گروهی نخواهم داد، تاکید کرد: شهرداران در مقابل افرادی که قصد دارند فضای استان را فاقد عنصر وحدت نشان دهند، سیاست سکوت را پیشه کنند.

احمدی ارتباط و تعامل استاندار فارس با نماینده ولی فقیه در این استان را خوب و سازنده توصیف و خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی می‌توان به جامعه اسلامی رشد یافته و قوی دست یافت.

وی همچنین توسعه شهرها، مبلمان شهری، زیباسازی شهرها با الگوگیری از مرکز استان توسط شهرداران را امری مطلوب ذکر و تصریح کرد: شهرداران حتی‌المقدور با شوراها برخورد مثبتی داشته باشند.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، به ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها تأکید و اظهار کرد: اگر شهرداری موفق به ورود دو سرمایه‌گذار در شهر خود شود، مورد تشویق قرار می گیرد.

احمدی با یادآوری اینکه هم‌اینک بیش از 100 شهرداری در شهرستان‌های استان فارس وجود دارد، جایگاه اجتماعی و سیاسی شهرداران را شایسته عنوان و اضافه کرد: در استان فارس مشغول به فعالیت هستند.

استاندار فارس تصریح کرد: باید تلاش کنیم به اعتباری که از ناحیه مردم به شهرداران داده می‌شود، پاسخ مناسبی بدهیم.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا